نسل جدید مجهز به روش‌های خلاقانه برای القای مفاهیم دینی است

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت گفت: نسل جدید مجهز به روش‌های خلاقانه برای القای نماز و مفاهیم دینی و آموزشی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، سیما سادات لاری در اولین جلسه اقامه نماز وزارت بهداشت، با اشاره به گسترش نماز در محیط‌های دانشگاهی، گفت: باید برای جذب نمازگزار از جوان‌ها و ایده‌های جدید بهره بگیریم، چرا که نسل جدید مجهز به روش‌های خلاقانه برای القای نماز و مفاهیم دینی و آموزشی است. این افکار می‌تواند به گسترش نماز در سطح دانشگاه‌ها کمک کند.

وی ادامه داد: ما در تمام بازدیدهایی که از دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور داشتیم، به طور ویژه به نمازخانه ها، مساجد و نشان و بقعه شهدا توجه ویژه داشتیم. معمولا مساجد و نشان شهدا در یک محوطه نزدیک به هم قرار دارد که می‌شود از آن‌ها برای اهداف مختلف و گسترش فرهنگ دینی بهره برد.

لاری با اشاره به اهمیت ایجاد و گسترش «کانون نماز» در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی عنوان کرد: اگر بتوانیم از نمازخانه‌ها به صورت دومنظوره استفاده کنیم و در کنار انجام فرایض دینی کانون‌های فرهنگی را به آنجا منتقل کنیم به رونق توامان مسجد و کانون‌های فرهنگی اضافه خواهیم کرد.

وی گفت: فراموش نکنیم این اتفاق در اوایل انقلاب رخ داد و مسجد مرجعی برای فعالیت‌های فرهنگی، کتابخانه و امور دینی بود. ما باید زمینه را به صورت غیرمستقیم برای فعالیت‌های دینی در حوزه نماز فراهم کنیم.

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت افزود: نمازخانه باید یکی از زیباترین اماکن داخل دانشگاه باشد تا حس و حال معنوی و رغبت خوبی را در بین نمازگزاران پدید آورد.

در ادامه، حجت الاسلام سعید کرمی مدیرکل فرهنگی و امور اجتماعی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها در این نشست با اشاره به اهمیت نماز و فعالیت در حوزه ترویج نماز عنوان کرد: هرچقدر در زمینه گسترش و ترویج نماز فعالیت کنیم باز کافی نیست، اما خوشبختانه در این شرایط اهتمام و حس به اقامه نماز در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی دلگرم کننده است. بازدیدهای ما و آنچه در سطح این دانشگاه‌ها اتفاق افتاده نشان از آن دارد که روند کلی اقامه نماز در سطح وزارت بهداشت رضایت بخش است.

وی ادامه داد: مهم‌تر از تجهیزات و امکانات سخت افزاری در حوزه نمازخانه‌ها و مساجد، افزایش اثرگذاری در بین افراد و مخاطبان اهمیت زیادی دارد. ما هرچه بتوانیم نمازگزاران بیشتری را جذب کنیم میزان فعالیت هایمان در این حوزه تاثیرگذارتر خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1101887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =