اعزام 1500 تیم جهادی دانشجویی به مناطق محروم

مسئول مرکز مطالعات و هدایت حرکت‌های جهادی بسیج دانشجویی گفت: تابستان امسال 1500 تیم جهادی-دانشجویی  از دانشگاه‌های مختلف کشور به فعالیت جهادی خواهند پرداخت.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه  ایسکانیوز، چند سالی است که دانشجویان بسیجی در قالب برگزاری اردوهای جهادی به ارائه خدمات و کمک‌رسانی به هموطنان در مناطق محروم می‌پردازند. این اردوها در چند سال اخیر در کنار فعالیت عمرانی به فعالیت‌های فرهنگی و کارآفرینی نیز پرداخته‌ شده است. سازمان بسیج دانشجویی کشور تلاش دارند تا اردوهای جهادی را به صورت منظم و زمان‌بندی شده با اهداف مشخص برگزار کند.

صادق مفرد در گفت‌وگو با ایسکانیوز با اشاره به برگزاری اردوهای تابستانی بسیج دانشجویی بیان کرد: در حال حاضر اردوی جهادی تشکیلاتی در منطقه املش در استان گیلان در حال برگزاری است.

وی درباره تعداد نفرات حاضر در این اردوی جهادی عنوان کرد: حدود 80 نفر از دانشجویان و مسئولان جهادی سازمان بسیج دانشجویی و دانشگاه‌های کشور در این اردو حاضر هستند. از این تعداد 60 دانشجو پسر و حدود 20 دانشجو دختر هستند.

مسئول مرکز مطالعات و هدایت حرکت‌های جهادی بسیج دانشجویی با بیان اینکه اردوی املش سه روز به طول می‌انجامد، گفت: در این مدت، تلاش داریم تا با فعالیت‌های عمرانی باعث آب‌رسانی به روستا لرود شوند. همچنین دانشجویان در حوزه فرهنگی نیز خدماتی را در قالب بسته‌های فرهنگی ارائه می‌کنند.

وی درباره اهداف اردوی جهادی در املش اظهار کرد: این اردوی جهادی، افتتاح اردوهای جهادی تابستانی بسیج دانشجویی بوده و هدف این است که مسئولان اردوهای جهادی دانشگاه‌ها با آشنایی با یکدیگر هم افزایی و هم‌فکری داشته باشند و همچنین تجارب برگزاری اردوهای جهادی در استان‌های مختلف را به یکدیگر منتقل کنند.

مفرد ادامه داد: نشست‌های آموزشی در انتهای هر روز برای دانشجویان برگزار می‌شود. دانشجویان در این نشست‌ها ایده‌ها و طرح‌های خود برای محرومیت زدایی درون استان خود را بیان می‌کنند. 

مسئول مرکز مطالعات و هدایت حرکت‌های جهادی بسیج دانشجویی از اعزام 1500 تیم جهادی-دانشجویی از دانشگاه‌های مختلف کشور خبر داد و گفت: این اردوها در مناطق شهری و حاشیه شهرها و استان‌های محروم برگزار می‌شود. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1101985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =