5 جاسوس انگلیس در یمن به اعدام محکوم شدند

دادگاه کیفری بدوی در صنعاء یمن پنج نفر از افرادی را که متهم به جاسوسی برای دستگاه اطلاعات انگلیس بودند به اعدام محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، دادگاه کیفری بدوی در صنعاء امروز (سه‌شنبه)جلسه دیگری درباره بررسی پرونده کیفری شماره ۵۳۷ مربوط به فعالیت‌های جاسوسی و خرابکارانه افرادی را که با دستگاه اطلاعات انگلیس همکاری داشته‌اند، برگزار کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری «سبأ» یمن، در این جلسه که به ریاست قاضی «محمد مفلح» برگزار شد پنج نفر از متهمان به اعدام محکوم شدند که اسامی آنها عبارتند از:

۱ـ عرفات قاسم عبدالله الحاشدی. ۲ـ علی محمد عبدالله الجعمانی. ۳ـ باسم علی علی الخروجه. ۴ـ سلیم عبدالله یحیی حبیش. ۵ـ أیمن مجاهد قاید حریش.

در این جلسه همچنین متهم «محمد شرف قاید حریش» به پنج سال حبس محکوم شد و از وی تعهداتی مبنی بر عدم اخلال در امنیت و پایبندی به حسن رفتار گرفته شد.

افراد یادشده در استان‌های مختلف یمن از جمله  صنعاء، عمران، صعده، الجوف، مأرب، المهره و حضرموت مستقیما اقدام به به خدمت گرفتن و آموزش جاسوس می‌کردند .

دستگاه اطلاعات انگلیس با استفاده از افراد نامبرده و مجهز کردن آنها به وسائل ارتباطی، دستگاه‌ها و برنامه‌های فنی پیشرفته در زمینه رصد، تعقیب، مشخص کردن محل حضور، ارسال اطلاعات، در خاک یمن اقدام به جاسوسی و انجام عمل خرابکارانه می‌کرده است.

سال گذشته (۱۳۹۹)شبکه «المسیره» یمن بار دیگر با انتشار اسنادی محرمانه، گوشه‌ای از حجم مداخلات انگلیس و آمریکا در یمن پیش از انقلاب ۲۱ سپتامبر را فاش کرد. (جزئیات بیشتر)

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1102021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =