بورس یک رکورد دیگر را شکست!

کارشناس بازار سرمایه گفت: امروز از میان ۶۳۸ نماد بورسی، تعداد ۱۴۴ نماد در صف خرید و ۱۰۳ نماد بورسی در صف فروش قرار داشتند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سعید حسینی پناه کارشناس بازار سرمایه در رابطه با وضعیت صف‌های خرید و فروش بازار سرمایه اظهار کرد: امروز از میان ۶۳۸ نماد بورسی و فرابورسی تعداد ۱۴۴ نماد در صف خرید و ۱۰۳ نماد در صف فروش قرار داشتند.

بورس یک رکورد دیگر را شکست!

او بیان کرد: پیشی گرفتن صف‌های خرید از صف‌های فروش بعد از گذشت ۵ ماه، به علت تزریق پول‌های پارک شده و هوشمند در بازار سرمایه است. با ورود پول‌های هوشمند و پارک شده به بازار سرمایه، شاخص کل بورس صعودی شده است.

کارشناس بازار سرمایه افزود: در حال حاضر شرایط بورس بسیار مناسب است و به این علت تعداد صف‌های خرید از صف‌های فروش بیشتر شده است و شرایط حال حاضر بورس بسیار کم ریسک است. اگر افراد می‌خواهند وارد بازار سرمایه شوند و اقدام به خرید کنند، حتما به صورت پله‌ای و با تحلیل اقدام به خرید کنند تا ضرر نکنند.

حسینی پناه در پاسخ به این پرسش که، اکثر نمادهایی که در صف فروش و صف خرید قرار داشتند از چه گروهی بودند؟ گفت: گروه‌های فلزات اساسی، سیمانی ها، بانک‌ها و همینطور برخی از سهام انبوه سازی و املاک و مستغلات مثبت بودند، اما گروه دارویی و رایانه شرایط جالبی نداشتند.

او بیان کرد: دلایلی که می‌تواند در رابطه با صف‌های خرید و فروش حائز اهمیت باشد، بحث صندوق‌ها و سبدگردان‌ها هستند که آن‌ها منتظر بودند بورس به کف خود برسد سپس اقدام به خرید کنند. در حال حاضر سبدگردان‌ها و صندوق‌ها پول‌های خود را وارد بازار سرمایه کردند.

بورس یک رکورد دیگر را شکست!

او افزود: در حال حاضر ارزش صف‌های خرید ۷۹۵ میلیارد تومان و ارزش صف‌های فروش یک هزار و ۶۸۵ میلیارد تومان است و با توجه به شرایط بازار سرمایه به مرور ارزش صف‌های خرید بیشتر از صف‌های فروش می‌شود.

کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که، چرا ارزش صف‌های خرید از صف‌های فروش کمتر است؟، اظهار کرد: در حال حاضر بسیاری از افراد قصد خروج از بازار سرمایه را دارند و بسیاری از سهام به محدوده مقاومتی خود رسیده اند، همچنین حقوقی برخی از سهام قصد دارند سهام را پایین‌تر از قیمت حال حاضر ببرند، این عوامل سبب کاهش ارزش صف‌های خرید شده است.

حسینی پناه تاکید کرد: لازم به ذکر است که معامله گران بازار سرمایه در رنج مثبت اقدام به خرید نکنند بلکه فقط در رنج‌های منفی و با استراتژی اقدام به خرید کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1102050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =