وزارت امورخارجه و نفت باید ارتباط بیشتری با هم داشته باشند

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر نفت دولت آقای رییسی باید قدرت لابی گری در سطح فراملی را داشته باشد تا بتواند حق و حقوق ایران در اوپک و سایر سازمان های مرتبط جهانی را پیگیری کند.

سهراب گیلانی؛ عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز در خصوص ویژگی های وزیر نفت وزیر دولت جدید گفت: نفت دولت آینده باید متخصص باشد یعنی فردی که هیچ تخصصی در زمینه نفت و انرژی ندارد نباید در راس وزارت نفت قرار گیرد که این خود اولین ضربه به صنعت نفت ما میشود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اصلی ترین و مهم ترین منبع درآمدی کشور، نفت است بایستی وزیر نفت هماهنگ و مرتبط با مباحث اقتصادی کشور باشد.

گیلانی تاکید کرد: وزیر نفت دولت آقای رییسی باید قدرت لابی گری در سطح فراملی را داشته باشد تا بتواند موضوعات و حق و حقوق ایران در اوپک و سایر سازمان های مرتبط جهانی را پیگیری و دفاع کند که این ویژگی مهم ترین اولویت ما برای یک انتخاب یک وزیر نفت می باشد.

وی عنوان کرد: با توجه به اختیاراتی که به وزارت امور خارجه در خصوص فروش نفت داده ایم بایستی ارتباط بین وزارت امور خارجه و نفت در سطح بین المللی بیشتر شود تا بتوانند از ظرفیت های خود در جامعه جهانی بهره ببرند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: وزارت نفت یکی از مهم ترین و بیشترین منابع درآمدی کشور را داراست پس باید وزیری بر سرکار آید که این خصوصیات را داشته و با قدرت از مواضع نفتی ایران در سازمان های جهانی دفاع کند.

پایان پیام/

کد خبر: 1102100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =