مذاکرات وین احتمالا در دولت فعلی ایران به نتیجه برسد

یکی از مقام‌های رژیم صهیونیستی مدعی شده است که مذاکرات وین درباره احیای برجام احتمالاً تا قبل از پایان دولت فعلی جمهوری اسلامی ایران به نتیجه می‌رسد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، یکی از مقام‌های ارشد رژیم صهیونیستی مدعی شده که احتمال می‌رود مذاکرات «وین» درباره احیای برجام قبل از پایان دوران ریاست‌جمهوری‌ «حسن روحانی» به نتیجه برسد.

طبق گزارش روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت»، یکی از مقام‌هار ارشد اسرائیل روز گذشته (سه‌شنبه) مدعی شده است که بازگشت ایالات متحده به برجام یک واقعیت مسلم است.

آن طور که این روزنامه گزارش کرده است، این منبع صهیونیست گفته است که واشنگتن احتمالاً حتی قبل از پایان دوره ریاست‌جمهوری روحانی، به خوبی توافق هسته‌ای ایران را امضا خواهد کرد.

این منبع که نامی از وی فاش نشده است، ادامه داد، حتی اگر قبل از پایان دوره ریاست‌جمهوری روحانی، توافقی در خصوص احیای برجام حاصل نشود، مذاکرات وین ادامه خواهد داشت و ایالات متحده برای جلب نظر رئیسی به تلاش خود ادامه می‌دهد.

این منبع صهیونیستی ادامه داد که توافق در خصوص احیای برجام در دوران ریاست‌جمهوری آیت‌الله دکتر «سید ابراهیم رئیسی» به دلیل مواضع وی ساده‌تر خواهد بود.

اظهارات این مقام صهیونیستی در حالی مطرح شده است که کابینه «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از زمان روی کار آمدن، تلاش‌های این رژیم برای مانع‌تراشی در مذاکرات وین را افزایش داده است و اخیراً دیدارهایی بین برخی مقام‌های رژیم صهیونیستی با مقام‌های دولت بایدن و همچنین مقام‌های کشورهای عضو برجام از جمله آلمان به منظور جلوگیری از احیای توافق هسته‌ای ایران صورت گرفته است.

روزنامه یدیعوت آحارونوت همچنین گزارش کرد که این مقام صهیونیست همچنین در اظهارنظرات خود را به دلیل بررسی دقیق مسئله ایران و خودداری از مطرح کردن اظهارات عجولانه و شتاب‌زده تحسین کرده است.

چندی پیش نیز وبگاه «اکسیوس» مدعی شد که رویکرد بنت با رویکرد «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی در قبال نحوه متقاعد کردن آمریکا برای مقابله با ایران تغییر کرده و برپایه دیپلماسی است.

در این گزارش این‌گونه نوشته شده بود که در دوران نخست‌وزیری نتانیاهو، اسرائیل با دولت بایدن در خصوص برجام وارد تعامل نمی‌شد مگر آن که به شدت با آن مخالفت می‌کرد و تأکید می‌کرد که به هیچ عنوان متعهد به این توافق نخواهد بود.

با این حال در بخش‌هایی از این گزارش درباره تلاش‌ نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای اقدام علیه جمهوری اسلامی ایران نوشت که علی‌رغم آن که نفتالی بنت و کابینه وی نیز با توافق هسته‌ای ایران مخالف هستند اما تلاش می‌کنند با ایالات متحده در خصوص این موضوع تعامل کنند.

تلاش صهیونیست‌ها برای اخلال در روند مذاکرات برجامی در شرایطی است که دولت «جو بایدن» که حمایت خود را از کابینه جدید رژیم صهیونیستی اعلام کرده، مدعی است قصد دارد از طریق مذاکرات جاری در شهر وین، پایتخت اتریش زمینه‌های لازم برای بازگشت کشورش به توافق هسته‌ای برجام را فراهم کند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1102116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =