دولت آینده از رویکرد صرف سیاسی فاصله بگیرد

راحله امینیان گفت: باید از زنانی که تاکنون در هیئت دولت بودند پرسید که در حوزه زنان و خانواده، به جز رویکرد سیاسی، چه اقدامات مهم و تاثیرگذاری داشته‌اید که مطمئنا جوابشان به گونه‌ای است که باید این رویه تغییر کند.

راحله امینیان، مجری صدا و سیما که اجرای برنامه صبحگاهی «صبح تهران» و برنامه عصرگاهی «به خانه برمی گردیم» را عهده دار بوده است در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی خبرگزاری ایسکانیوز در خصوص مهمترین شاخصه کابینه اصلح، اظهار کرد: از نظر من به عنوان یک فعال فرهنگی، مهمترین شاخصه کابینه اصلح این است که معیارهایش بر اساس معیارهای ایرانی، اسلامی باشد و آن را سرلوحه خویش قرار دهد.

امینیان ضمن بیان مطلب فوق ادامه داد: من معتقدم با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، اگر سبک زندگی ایرانی اسلامی که طی سال‌ها در مورد آن کم کاری شده ، پیاده شود، بسیاری از ناهنجاری‌های جامعه برطرف خواهد شد.

سبک زندگی ایرانی اسلامی را در فرهنگمان تزریق کنیم

این مجری تلویزیون با اشاره به این مطلب که مدیرانی که باید برنامه های این چنینی را مدوّن می‌کردند، در این زمینه کم کاری کرده‌اند، بیان کرد: من معتقدم باید سبک زندگی ایرانی اسلامی را در فرهنگمان تزریق کنیم و در قالب مواد غذایی فرهنگی به خورد جامعه بدهیم و اگر این سبک در زندگی ما بر اساس تمدن ایرانی و پیشینه مسلمانی که داریم لحاظ شود می‌تواند کمک کند در حوزه فرهنگ هم افراد بتوانند بهترین برنامه‌های متنوع را برای حوزه فرهنگ لحاظ کنند.

وی افزود: نه تنها در حوزه فرهنگ، بلکه در برخی از دیگر حوزه‌ها به عنوان مثال ورزش نیز بُعد سیاسی موضوع پر رنگ‌تر از بُعد ورزشی آن بوده است و امیدوارم در دولت آینده برای معرفی وزرا، رویکردشان در حوزه فرهنگی، ورزشی، علمی، زنان و خانواده، اندکی از رویکرد صرف سیاسی فاصله بگیرد.

باید از بانوانی که در دولت بودند پرسید که چه اقداماتی در حوزه زنان و خانواده داشته اید؟

این کارشناس خانواده با اشاره به اینکه در حوزه زنان و خانواده، رویکرد دولت‌ها تاکنون اغلب سیاسی بوده است، افزود: در ایام تبلیغات کاندیداها هم مشاهده کردیم استفاده از زنان در بحث تبلیغات و مناظرات کاندیداها نمایشی و ابزاری بود و بازهم  در طول چهار سال ریاست جمهوری، فراموش می‌شوند اما در ایام انتخابات پررنگ شده و حتی زنانی که طی چهار سال در دولت حضور دارند نیز اغلب حضورشان نمایشی و کلیشه‌ای است و فقط به عنوان ارائه یک بیلان کاری است.

وی در پایان تاکید کرد: باید از زنانی که تاکنون در هیئت دولت بودند پرسید که در حوزه زنان و خانواده، به جز رویکرد سیاسی، چه اقدامات مهم و تاثیرگذاری داشته‌اید که مطمئنا جوابشان به گونه‌ای است که باید این رویه تغییر کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1102118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =