وزیر خارجه هند امروز به ایران می‌آید

وزیر امور خارجه هند امروز (چهارشنبه) برای دیدار و گفت‌وگو با وزیر خارجه جمهوری اسلامی درباره موضوع افغانستان وارد ایران می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، رسانه‌های هندی گزارش کردند که «سابرامانیام جایشانکار» وزیر امور خارجه هند امروز (چهارشنبه) وارد ایران شده تا در خصوص طیفی از موضوعات و به ویژه وضعیت امنیت افغانستان با «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی دیدار و گفت‌وگو کند.

شبکه خبری «WION» هند گزارش کرد، تمرکز اصلی نشست جایشانکار و ظریف در تهران، اوضاع امنیتی افغانستان است.

طبق این گزارش، وزیر خارجه هند حدود ساعت ۱۵:۳۰ به وقت محلی (۱۴:۰۰ به وقت تهران) وارد ایران می‌شود و پس از یک توقف چند ساعته برای نشست کمیسیون همکاری تجاری، اقتصادی، علمی، فناوری و فرهنگی دولت‌های روسیه و هند، عازم مسکو می‌شود.

پیش از این نیز در سپتامبر ۲۰۲۰، وزیر خارجه هند در حین سفر به مسکو، در توقفی کوتاه وارد ایران شد و با مقام‌های جمهوری اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

سفر این مقام هندی به ایران در حالی صورت می‌گیرد که نشست گفت‌وگوهای بین الافغانی با حضور نمایندگان دولت افغانستان، شخصیت‌های عالی جمهوریت و هیأت عالی سیاسی طالبان صبح امروز (چهارشنبه) ۱۶ تیرماه جاری به میزبانی جمهوری اسلامی ایران و با سخنرانی محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در تهران افتتاح شد. (جزئیات بیشتر)

وزیر امور خارجه ضمن اعلام آمادگی ایران برای کمک به روند گفت‌وگوها بین جناح‌های افغانستان به منظور حل و فصل بحران‌های جاری در این کشور، بر تعهد جمهوری اسلامی برای کمک به توسعه همه جانبه افغانستان پس از برقراری صلح تاکید کرد.

جمهوری اسلامی ایران که در سال‌های گذشته با حمایت‌های مادی و معنوی و پذیرایی از مهاجران افغانستانی، برادری خود را به همسایه شرقی ثابت کرده است و این روزها هم با نگرانی تحولات این کشور را دنبال کرده و در راستای برقراری صلح و آرامش در افغانستان در تلاش است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1102147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =