برکناری ۱۲ وزیر هند به دلیل عملکرد ضعیف

نخست وزیر هند در اقدامی برای ترمیم وجهه دولت خود دوازده وزیر کابینه را به دلیل ضعف مدیریت در مواجهه با بیماری کرونا برکنار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، در یک اصلاحات گسترده در کابینه هند «نارندرا مودی» نخست وزیر این کشور عصر  چهارشنبه به وقت تهران ۱۲ وزیر کابینه خود را برکنار کرد.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس» این اقدام پس از انتقادات گسترده از سومدیریت در مورد بیماری همه گیر کرونا و لزوم انتخاب، تیم جوان تری با هدف ترمیم وجهه دولت هند انجام شد.

وزیر بهداشت، وزیر آموزش و پرورش، وزیر قانون و فناوری اطلاعات و وزیر محیط زیست از جمله افرادی بودند که ساعاتی قبل از این تغییرات خود استعفا دادند. پانزده وزیر ارشد کابینه هند و ۲۸ وزیر دیگر توسط رئیس جمهور هند در مراسمی در کاخ ریاست جمهوری روز چهارشنبه سوگند یاد کردند.

این تغییر و تحولات در حالی صورت گرفت که مودی وزیر امور داخلی، وزیر دفاع، وزیر دارایی و وزیر امور خارجه را حفظ کرد.

دولت مودی با انتقادات فزاینده‌ای نسبت به نحوه برخورد با کرونا مواجه است. «نیلانجان موخوپادایای» روزنامه نگار مشهور و تحلیلگر سیاسی هند در این زمینه  گفت، دولت با این تغییرات اعتراف کرده است که در رسیدگی به بیماری همه گیر بدعمل کرده است. بیش از نیمی از موارد ۴۰۰ هزار مورد مرگ در هند بابت کرونا که طی دو ماه گذشته رخ داده بابت شیوع  ویروس دلتا بود که نظام بهداشت این کشئر را بیش از بیش تحت فشار قرار داد.

مقامات هندی اینک در حال آماده شدن برای موج احتمالی دیگری هستند و در تلاشند تزریق واکسن‌ها را افزایش دهند.

مودی در فوریه و مارس سال آینده در انتخابات قانونگذاری در ایالت های «اوتار پرادش»، «گوا»، «مانیپور»، «پنجاب» و «اوتاراخند» آزمون مهم دیگری را تجربه خواهد کرد که ممکن است زنگ خطری برای سرنوشت حزب وی در انتخابات ملی ۲۰۲۴ باشد.

پلیس هند چندی قبل ۱۰ مرکز خصوصی واکسیناسیون را که به جای واکسن کرونا، آب مقطر یا آنتی بیوتیک به متقاضیان تزریق می‌کرده را مسدود و مسئولان این مراکز درمانی را نیز بازداشت کرده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1102243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =