ایران با تأسیس دانشگاه بین‌المللی D۸ به یک نیاز اساسی پاسخ داد

وزیر علوم تحقیقات و فناوری در دومین نشست هیئت امنای دانشگاه بین المللی D هشت گفت: ایران با تأسیس این دانشگاه بین‌المللی به یک نیاز اساسی و مبرم پاسخ داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، به نقل از وزارت علوم، منصور غلامی در این نشست که به صورت مجازی و با حضور نمایندگان کشورهای عضو برگزار شد، با بیان اینکه جمعیت مجموعه کشورهای عضو D هشت، حدود ۱.۴ میلیارد نفر است، اظهار داشت: این جمعیت عظیم نیازمند تأسیس یک دانشگاه مشترک بود و جمهوری اسلامی ایران برای پاسخگویی به این نیاز اساسی، هدف دانشگاه D هشت را تأسیس کرده است.

وزیر علوم با تاکید بر لزوم گسترش همکاری‌های آموزشی، علمی و فناوری میان کشورهای عضو گروه D هشت گفت: برای گروهی از کشورهای پرنفوذی که ۱.۴ میلیارد نفر جمعیت دنیا را شامل می‌شوند و همچنین از نیروی کار ۳۰۰ میلیون نفری برخوردارند و ظرفیت‌های انرژی، صنعتی، اقتصادی و تجاری قابل توجه در اختیار دارند، ایجاد یک دانشگاه برای توسعه منابع انسانی و توسعه همکاری‌های آموزشی پژوهشی، علمی و فناوری یک نیاز فوری و اساسی بوده است.

غلامی پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران برای تأسیس دانشگاه بین المللیD هشت را که در سال ۱۳۹۷ عملیاتی شده بود، در دستیابی به همین منظور دانست و گفت: چنین هدف بزرگی نیازمند حمایت و مشارکت جدی کشورهای عضو است.

در دومین نشست هیئت امنای دانشگاه بین المللی D هشت که با حضور وزیر آموزش بنگلادش و معاونان و نمایندگان آموزش عالی کشورهای نیجریه، پاکستان، مالزی، اندونزی، معاون دبیرکل سازمان همکاری‌های اقتصادی D هشت، رئیس این دانشگاه، رئیس و معاون مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی وزارت علوم به صورت مجازی برگزار شد؛ برخی از بندهای اسناد پایه تأسیس این دانشگاه مورد بررسی قرار گرفت.

در سال ۱۳۹۷ کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی D هشت، تأسیس این دانشگاه و استقرار آن در ایران (شهر همدان) را تصویب کرده بودند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1102289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =