شرط ارائه دروس عملی دانشجویان در ترم تابستان

معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس گفت: اگر وضعیت پیک پنجم کرونا بهبود یابد، کلاس‌های عملی عقب افتاده دانشجویان در تابستان برگزار خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، محمدرضا کلباسی معاون آموزش انشگاه تربیت مدرس  با بیان اینکه بر اساس تقویم آموزشی دانشگاه تربیت مدرس، کلاس‌ها از دوم اسفند سال گذشته آغاز شد و سوم تیر ماه به پایان رسید، تاکید کرد: در دانشگاه تربیت مدرس یک سری دروس ارائه شده خاص این دانشگاه است و در دانشگاه‌های دیگر ارائه نمی‌شود.‌ امتحانات این دروس که "دروس مدرسی" نام دارند، در خارج از بازه زمانی برگزاری سایر امتحانات برگزار می‌شود. به نحوی‌که در ابتدا امتحانات دروس مدرسی و سپس امتحانات دروس اصلی باقی رشته‌ها برگزار می‌شود. 

وی در این رابطه ادامه داد: امتحانات دروس تخصصی اصلی تا ۲۴ تیر ماه ادامه خواهد داشت. 

دکتر کلباسی در خصوص برنامه‌های این دانشگاه در تابستان جاری گفت: به واسطه شیوع کرونا، برخی دروس عملی دانشجویان برگزار نشد، البته ما یک سری دروس عملی را قبل از پیک کرونا برگزار کردیم. اجرایی کردن دروس عملی باقی مانده نیز به صورت تدریجی انجام می‌شود یعنی در هر لایه یک تعداد مشخصی دانشجو دروس عملی خود را می‌گذارنند. این برنامه‌ها گاهی به دلیل همزمانی با پیک کرونا متوقف می‌شد. 

وی ادامه داد: بنا به برنامه‌ریزی‌های قبلی دانشگاه،‌ قرار بر این بود که برنامه‌های تابستان ما از ۲۵ تیر تا ۲۵ شهریور ماه برای دانشجویانی که دروس عملی خود را نگذرانده‌اند،‌برگزار شود تا دوره‌ تحصیل این دانشجویان کامل شود و سپس در فاز پژوهش، پایان‌نامه‌ها و رساله‌های خود را ارائه دهند. ولی کرونا، فعلا برنامه ما را به حالت تعلیق درآورده و شیوع موج پنجم در تهران و قرار گرفتن در وضعیت قرمز، برنامه‌ریزی تابستان ما را با ابهام مواجه کرده است. بر این اساس، اگر تا ۲۵ تیر، شرایط کرونا بهبود یابد، ما دروس عملی تابستان را برگزار میکنیم ولی اگر شرایط همچنان به صورت قرمز تداوم یابد، کلاس‌های عملی تابستان برگزار نخواهد شد. 

معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به دروس عملی دانشجویان در ترم آتی افزود: اقدامی که ما در دانشگاه تربیت مدرس انجام داده‌ایم و شاید دانشگاه‌های دیگر در مقطع تحصیلات تکمیلی انجام نداده باشند، این است که برای واحدهای عملی دروس،‌کد جداگانه در نظر گرفته‌ایم و از خود درس جدا کرده‌ایم. به این ترتیب به دانشجو کمک شد که بتواند دوره‌های تئوری خود را بگذارند و واحد عملی را وقتی فرصت پیدا کرد، بگذراند تا در نهایت مجموع این نمرات در کارنامه دانشجو قرار گیرد.

وی ادامه داد: چنین اقدامی در ترم آتی نیز ادامه دارد.

دگتر کلباسی بازگشایی دانشگاه تربیت مدرس در پاییز پیش رو را منوط به ابلاغیه وزارت علوم دانست و گفت: در مورد بازگشت دانشجویان به دانشگاه و نحوه برگزاری کلاس‌ها، ما به نحوی عمل میکنیم که وزارت علوم اعلام کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1102343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =