قیمت جهانی نفت امروز ۱۸ تیر ۱۴۰۰

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴ سنت افزایش به ۷۴ دلار و ۱۶ سنت رسید.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز به نقل از رویترز، در حالی که ذخایر نفت خام و بنزین آمریکا کاهش یافته، اما در عین حال نگرانی ها از بر هم خوردن ائتلاف اوپک پلاس و افزایش بی رویه عرضه جهانی همچنان ادامه دارد، قیمت نفت امروز نوسان محدودی را شاهد بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴ سنت افزایش به ۷۴ دلار و ۱۶ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا برای تحویل در ماه آگوست هم با ۱۱ سنت رشد به ۷۳ دلار و ۵ سنت رسید.

در حالی که تجار همچنان نگران شکست مذاکرات گروه اوپک پلاس و سرازیر شدن مقادیر زیادی نفت به بازار هستند، قیمت هر دو شاخص نفتی در مسیر کاهش هفتگی حدودا ۳ درصدی قرار دارد.

هیرویوکی کیکوکاوا مدیر بخش تحقیقات موسسه نیسان سکیوریتیز در این باره گفت: «کاهش قابل توجه ذخایر آمریکا این نظر را تقویت کرده که تقاضا برای مصرف همزمان با آغاز فصل سفرهای تابستانی رشد کرده است.»

وی افزود: «از آنجایی که تولید نفت شیل آمریکا شاهد رشد قابل توجهی نبوده، برخی سرمایه گذاران انتظار دارند به رغم اختلافات گروه اوپک پلاس قیمت ها افزایشی باشد.»

بر اساس آمارهای اداره اطلاعات انرژی دولت آمریکا، میزان ذخایر نفت خام و بنزین این کشور در هفته گذشته کاهش داشته و ذخایر بنزین به پایین ترین میزان از سال ۲۰۱۹ رسیده است. این آمارها نشان دهنده تقویت اقتصاد آمریکاست.

کد خبر: 1102362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =