طالبان: تهدیدی علیه همسایگان وجود ندارد

سرپرست هیئت طالبان در مسکو به خبرنگاران گفت: تا پایان «اشغال» مبارزه می‌کنیم و به همسایگان افغانستان نیز اطمینان می‌دهیم که هیچ تهدیدی علیه آن‌ها صورت نخواهد گرفت.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز؛ «شهاب‌الدین دلاور» سرپرست هیئت سیاسی طالبان به خبرنگاران در مسکو گفت: به همسایگان افغانستان و همه کشورهای جهان اطمینان می‌دهیم که تهدیدی علیه آن‌ها از خاک افغانستان صورت نخواهد گرفت.

وی مدعی شد که دست‌کم 85 درصد خاک افغانستان تحت تسلط طالبان است و در این مناطق تمام مدارس، بیمارستان‌ها، ادارات دولتی و نهادها فعال هستند.

دلاور همچنین اظهار داشت که همکاری جهانی و مؤسسات کمک‌کننده باید فعالیت‌ها و کمک‌های خود را در مناطق تحت کنترل طالبان ادامه دهند و این گروه حاضر است که به تمام نگرانی‌ها پاسخ دهد و آن‌ها را برطرف کند.

عضو ارشد طالبان درباره اهداف این گروه در افغانستان تصریح کرد: طی 20 سال گذشته بر دو هفته عمده در این کشور تمرکز شده است؛ یکی پایان اشغال و دیگری برپایی نظام اسلامی که به آن نیز نزدیک هستیم.

وی در ادامه همچنین درباره مذاکرات بین‌الافغانی گفت: مذاکرات ادامه خواهد یافت و نسبت به حقوق بشر، مواد مخدر و حقوق زن و مرد نیز متعهد هستیم.

دلاور با انتقاد از عملی‌نشدن توافقنامه دوحه با آمریکا نیز خاطرنشان کرد که زندانیان طالبان آزاد نشده‌اند، فهرست سیاه سران طالبان همچنان وجود دارد در حالی که این گروه به تمام موارد توافقنامه نیز پایبند بوده است.

از سوی دیگر، «ملا عبداللطیف منصور» نیز که در ترکیب هیئت طالبان به مسکو رفته است، گفت که افغانستان در دو دهه گذشته از سوی آمریکا و متحدانش اشغال شده بود و آنها طالبان را تروریست معرفی کرده بودند.

وی خاطرنشان کرد که به‌خلاف این تبلیغات آمریکا، مردم افغانستان علیه خارجی‌ها ایستادند و برای آزادی کشور خودشان مبارزه کردند و سرانجام آمریکا و متحدانش سر میز مذاکره حاضر شدند.

ملامنصور با اشاره به حملات طالبان ابراز کرد که بسیاری از نیروهای امنیتی دولت کابل، داوطلبانه تسلیم می‌شوند و تاکنون نیز صدها تجهیزات نظامی به طالبان تحویل شده است.

این عضو ارشد طالبان مدعی شد که 250 شهرستان را این گروه در اختیار دارد و مراکز ولایت‌ها نیز تحت محاصره است و همه این تحولات با همکاری مردم انجام شده است.

کد خبر: 1102386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =