ایران با ۶۶ ورزشکار به مسابقات المپیک می‌رود

سرپرست کاروان ایران در بازی‌های المپیک توکیو در خصوص وضعیت تیم‌های ملی، ورزشکاران و سهمیه‌های از دست رفته توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز؛ نصرالله سجادی، سرپرست کاروان ایران در بازی‌های المپیک توکیو، در خصوص وضعیت تیم‌های ملی و ورزشکاران المپیکی اظهار داشت: من در پنج المپیک، یک المپیک زمستانی و هشت دوره بازی‌های آسیایی سرپرست کاروان ایران بوده‌ام. در واقع از ۱۹۸۸ به بعد به جز یک دوره، همواره حضور داشته‌ام.

او در ادامه افزود: شیوع ویروس کرونا در دنیا اختلال ایجاد کرد. فدراسیون‌های ما هم از ۹ ماه قبل به صورت جدی اردوها را با رعایت شیوه نامه ها آغاز کردند. رعایت موارد بهداشتی سختگیرانه بود و خوشبختانه ورزشکاران هیچ آسیبی ندیدند. تیم‌ها خوب تمرین و تلاش کرده‌اند و آمادگی لازم را دارند. همه تیم‌ها و ورزشکاران در آمادگی خوبی هستند و از چهار ماه قبل هم در یک سری تورنمنت‌ها شرکت کرده اند تا آماده شوند.

 سلامتی جهانفکریان مهم تر از اعزام او به المپیک بود

سجادی در خصوص اعزام نشدن پریسا جهانفکریان به مسابقات المپیک توکیو گفت: پس از این که مطلع شدیم سهمیه به ایران و جهانفکریان رسیده است، تمام کارهای حضور او را دنبال کردیم؛ اما با توجه به جراحی کتف وی کمی شرایط برای ما سخت شد. ما شرایط او را به صورت دقیق پیگیری کردیم و علاوه بر پزشک معالج خود ۳ فوق تخصص ارتوپد را درگیر بررسی این پرونده کردیم که در پایان اتفاق نظر بر این بود که جهانفکریان نه می تواند تمرینات سنگین انجام دهد و نه می تواند وزنه سنگینی را بلند کند. بر همین اساس و اهمیت سلامت جهانفکریان تصمیم بر این گرفتیم تا او را به این دوره از مسابقات المپیک اعزام نکنیم.

عسگری آخرین شانس حضور در المپیک را به بدترین شکل از دست داد

سرپرست کاروان المپیک ایران در خصوص از دست دادن سهمیه توسط بهمن عسگری، کاراته کای با تجربه تیم ملی کاراته بیان کرد: کار عسگری هم برای او و هم برای ورزش کشورمان بد بود؛ چرا که کاراته در المپیک آینده نخواهد بود و می توانم بگویم که فرصت طلایی را از دست داد. این فرصت نه برای او و نه برای ورزش کشورمان به دست نخواهد آمد. در حال حاضر هم کاری نمی شود کرد و حیف شد که این سهمیه را از دست دادیم.

ایران با ۶۶ ورزشکار به المپیک می‌رود

او ادامه داد: تا الان ۶۸ سهمیه کسب کرده‌ایم که ۲ نفر نمی‌روند و کاروان ایران با ۶۶ ورزشکار اعزام می‌شود. بهمن عسگری یکی از نفراتی است که نمی‌تواند برود. او یکی از شانس‌های کسب مدال بود و هزینه‌های زیادی هم برایش صرف شده بود، اما نمی‌تواند در المپیک حضور داشته باشد.

سجادی درباره نحوه اعزام ورزشکاران به المپیک عنوان کرد: ۵۰ درصد از ورزشکاران می‌توانند همزمان در دهکده باشند. از ۲۶ تیر نخستین اعزام انجام می‌شود. معیار برای اعزام همراهان نیز تعداد ورزشکاران است و هرچه تعداد اعضای کاروان بیشتر باشد، تعداد همراهان شامل سرمربی، مربی، آنالیزور، کادر سرپرستی، روسای فدراسیون‌ها و ... بیشتر می‌شود. ضمن این که همه این افراد باید در دهکده باشند. این بار فقط همراه رسمی ما وزیر ورزش، رئیس و دبیرکل کمیته ملی المپیک و ۳ نفر از معاونان خواهند بود و خارج از این چارچوب، هیچ مقام رسمی حضور نخواهد داشت.

او با اعلام این که حضور تماشاگر در بازی های المپیک ممنوع شده است،گفت: مورد بعدی این است که هر ورزشکاری که مسابقه‌اش تمام شود، به فاصله ۲۴ تا ۴۸ ساعت باید از دهکده خارج شود. همه افراد باید نرم‌افزار «حباب» را در تلفن همراه خود داشته باشند. زمان دقیق انجام تست کرونا نیز مشخص شده است و هر کسی که بخواهد در بازی‌ها باشد، باید در فرودگاه تست بدهد و در همان ۳ روز نخست دوباره تست PCR انجام دهد.

همه نکات لازم را به سرپرستان تیم‌ها گفته و آن‌ها را توجیه کرده ایم

سجادی بیان کرد: ما هفته گذشته یک کارگاه آموزشی را برگزار کردیم و همه نکات لازم را به سرپرستان تیم‌ها گفته و آن‌ها را توجیه کرده ایم. با این وجود یک بار دیگر همه رشته‌ها را تیم به تیم توجیه کرده ایم و همگی می‌دانند که چگونه باید در آن جا رفتار کنند. یک نرم‌افزار روی گوشی ورزشکاران و سایر افراد نصب شده که مشخص است باید در چه مکان‌هایی حضور داشته باشند. اگر فردی از حباب خارج شود، سریعاً به ما گزارش می‌شود.

سرپرست کاروان المپیکی ایران در توکیو خاطرنشان کرد: از ۹ ماه قبل که مشخص شد بازی‌های المپیک قطعاً برگزار می‌شوند؛ یک کمیته با حضور نمایندگان سازمان بهداشت جهانی، دولت ژاپن و کمیته برگزاری بازی‌ها تشکیل شد و همه تصمیمات آن جا گرفته می‌شود. باید اذعان کنم که بالای ۹۰ درصد افرادی که در تیم‌ها و در کاروان حضور دارند، همه افرادی جدی و باتجربه هستند.

جوایز پای سکوی ورزشکاران المپیکی از دلار به یورو تغییر کرده است

سجادی درباره جوایز و پاداش‌ها نیز گفت: جایزه پای سکو به ترتیب ۱۰ هزار، ۵ هزار و ۳۵۰۰ یورو برای مدال‌های طلا، نقره و برنز خواهد بود. همچنین جایزه مراسم تجلیل هم به ترتیب ۲ میلیارد تومان برای طلا، ۷۵۰ میلیون تومان برای نقره و ۳۵۰ میلیون تومان برای برنز است. شاید این جوایز انگیزه برای ورزشکاران باشد، اما اصل انگیزه پیراهنی است که بر تن دارند.

سرپرست کاروان ایران در المپیک درباره شرایط مالی برای آماده‌سازی تیم‌ها و ورزشکاران المپیکی تصریح کرد: ما هیچ مشکل مالی نداشتیم و فدراسیون‌ها هر چه خواستند، در اختیارشان گذاشتیم. امکاناتی که تیم‌ها خواسته اند، از بهترین‌ها است. ورزشکاران حتما تلاش می‌کنند و مردم هم دعا کنند تا نتیجه خوبی به دست بیاید.

کد خبر: 1102388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =