چندگانه عجیب برای رسیدن به صندلی مدیریت استقلال!

به نظر می‌رسد با نزدیک شدن به آخرین روزهای عمر دولت و به تبع آن وزارت ورزش، برخی افراد اقداماتشان برای رسیدن به صندلی مدیریت باشگاه استقلال را آغاز کرده اند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، هادی شاه‌مرادی؛ دولت حسن روحانی آخرین ماه عمر خود را سپری می‌کند و این یعنی نزدیک شدن به پایان حضور مسعود سلطانی‌فر در وزارت ورزش و جوانان. وزیری که یک دوره جنجالی و پرحرف و حدیث را تجربه کرد! هر چند در این مطلب قصد ارزیابی چند و چون عملکرد سلطانی‌فر را نداریم اما یک نارضایتی تقریبا همه جانبه در فوتبال باشگاهی کشور مهمترین مولفه‌ای بود که گریبان این وزارتخانه را گرفت و البته در این بین بیشتری گلایه و شکایت از جانب خانواده استقلال تهران مطرح شد. به درست یا غلط هواداران این تیم معتقد به تبعیض بین آنها و رقیب سنتی‌شان بودند و از افراد مطرح منتسب به این باشگاه انتظار پیگیری این اعتراض را داشتند. انتظاری که روی برخی افراد هرگز عملی نشد.

آنچه باعث شد به خاطرش دست به قلم شویم، تغییر موضع ناگهانی تعدادی از افراد مذکور است. هواداران استقلال در این چند سال از کسانی که روزگاری روی صندلی مدیریت باشگاه محبوبشان نشسته بودند توقع داشتند لااقل در ظاهر امر هم که شده همراه اعتراضشان شوند اما این اتفاق رخ نداد و برخی از افراد مذکور سیاست سکوت در پیش گرفتند و برخی دیگر حتی به تمجید از وزیر ورزش هم پرداختند. منتها در چند مدت اخیر شاهد تغییر رفتار همین اشخاص هستیم. تغییر رفتاری که لحاظ آن در کنار تحرکات اخیرشان احتمال هدف رسیدن به صندلی مدیریت باشگاه استقلال در دولت جدید را تقویت می‌کند.

کاظم اولیایی

کاظم اولیایی از جمله افرادی است که این روزها فعالیتش برای دادخواهی آبی‌ها را در شبکه های اجتماعی زیاد کرده است. حتی شنیده شده که او به دنبال دریافت مجوز میتینگ اعتراضی اما قانونی برای هواداران استقلال است تا نسبت به شرایط موجود فریاد خشم خود علیه وزیر ورزش را فریاد بزنند. حتی گفته می‌شود اولیایی منتظر انتخاب کیومرث هاشمی برای این وزارتخانه در دولت جدید است تا به واسطه رابطه خوبی که با وی دارد، به استقلال راه پیدا کند.

اولیایی در مصاحبه اخیرش به انتقاد از نحوه انتخاب مدیران باشگاه استقلال در سال‌های اخیر پرداخته و گفته: «متأسفانه مدیرانی که انتخاب می‌شوند میرزابنویس هستند و منتظرند تا به آنها دستور داده شود.»

علی فتح الله زاده

شاخص ترین استقلالی معترض این روزها، علی فتح الله زاده است. او هم از افرادی است که تحرکات جدیدی را شروع کرده؛ از حضور سر تمرین تیم و دیدار با فرهاد مجیدی گرفته تا مصاحبه تند و بی‌سابقه‌اش علیه وزیر! مصاحبه ای که در بخشی از آن گفته: «وقتی می‌گفتند آقای وزیر می‌خواهد استقلال را نابود کند، به مخیله کسی نمی‌گنجید که واقعاً چنین باشد! که وزیر یک مملکت اینقدر سطح فکری پایین داشته باشد تا برای موفقیت تیم محبوبش، رقیب آن را تخریب کند!»

بدیهی است که کاریزمای فتح الله زاده نزد هواداران آبی بسیار دوست داشتنی است و آنها همیشه خاطرات خوبی از این مدیر در ذهن دارند. اما این به تنهایی کافی نیست و باید دید علی فتح الله زاده در ادامه این راه چه برنامه هایی دارد.

امیررضا واعظ آشتیانی

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال یعنی امیررضا واعظ آشتیانی که در چند سال اخیر فعالیت چندانی در خصوص تیم سابقش نداشت نیز حملات خود را علیه سلطانیفر آغاز کرده است. او حتی در یک گفتگوی زنده رادیویی نه تنها نوع انتخاب‌های وزیر برای باشگاه استقلال را زیر سوال برده بلکه چند گام جلوتر رفته و تمام عملکردش را به تیغ انتقاد گرفته و گفته: «ضعیف ترین وزیر ورزش در دوران جمهوری اسلامی ایران، وزیر ورزش فعلی است. اگر یک وزیر ورزش توانا و باهوش بود، هیچ وقت فوتبال را به صورت مستقیم نگاه نمی کرد بلکه همه رشته های ورزشی را با یک دید منصفانه نگاه می کرد و در نهایت فوتبال را یک نگاه دیگری در آن معطوف می نمود. امروز وزیر ورزش ما وزیر فوتبال است و وزیر ورزش نیست. مدیران توانمندی را نتوانست منصوب کند و هر فردی را به عنوان هیات مدیره انتخاب کرد.»

محمدحسین مولایی

در بین تمام کسانی که از آنها اسم برده شد، معاون پیشین فرهنگی و ارتباطات باشگاه استقلال جدی‌ترین اقدام علیه وزیر ورزش را انجام داده و با حضور در دیوان عدالت اداری به صورت رسمی از مسعود سلطانی فر شکایت کرده است. مولایی در بخشی از متن شکایت خود آورده است: « به استحضار عالی می‌رساند که تصمیمات و اقدامات وزارت ورزش و امور جوانان و در راس آن وزیر، آقای مسعود سلطانی‌فر مدت‌هاست که موجباتِ ناخشنودی و خسارت‌های معنوی، عاطفی و مالیِ عظیمی برای آن باشگاه و خیل عظیم هواداران آن شده است. اقدامات و تصمیماتی که آشکارا تبعیض‌آمیز و در موارد متعددی موجب تضییع حقوق عامه و اتلاف بیت‌المال گردیده است.»

هوادار متمول

جالب است بدانید تنها مدیران پیشین استقلال نیستند که این روزها تحرکاتی را آغاز کرده‌اند، بلکه در این بین یک چهره پولدار شناخته شده نیز حسابی در فضای مجازی خبرساز است. او که در تلاش است با جمع کردن پیشکسوتان باشگاه، حمایت آنها را برای خود داشته باشد، شدیدا به دنبال راه اندازی تجمع اعتراضی برای هواداران است.

شکستن سکوت‌ها و تغییر مواضع

آنچه دیده می‌شود این است که مدیران اسبق و سابق استقلال و برخی افراد دیگر برای رسیدن به صندلی مدیریت این باشگاه فعالیت های خود را آغاز کرده اند. بدیهی است که در این مطلب قصد نتیجه گیری درست یا غلط بودن این رفتارها را نداریم اما نکته قابل تامل آنجاست که خشم استقلالی‌ها از مدیران وزارت ورزش موضوع جدیدی نیست و چندین سال است به عملکرد آنها معترض هستند و با همه این اوصاف، افرادی که از آنها نام برده شد تنها چند روز است که در صف اول اعتراض هواداران استقلال قرار گرفته‌اند. اینکه در تمام طول این مدت برخی از این افراد به اندازه امروز در صحنه اعتراض حضور نداشتند و حتی برخی وزیر را از تبعیض تبرئه می‌کردند، مواضعشان در آخرین روزهای عمر وزارت ورزش تغییر کرده، سوالی است که پیدا کردن جوابش را به شما مخاطبان می‌سپاریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1102400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • رضا IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
      1 0
      پسر وزیر ورزش در این ۵و۶ سال بخاطر تضعیف شدن استقلال و قهرمانی پرسپولیس کلی کیف کرد وپدرش برای کیف پسرش با مدیران انتخابی برای استقلال خیلی زحمت کشید البته جوابش باشد روز قیامت !!!!!
    • پژمان IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
      1 0
      تنها راه نجات دوباشگاه پرطرفدار تهران خصوصی سازی قانونی انها است