جشنواره زن و علم رخدادی ملی است

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در مراسم اختتامیه جشنواره زن و علم گفت: این جشنواره رخدادی ملی است و به دنبال شناساندن چهره‌های برجسته زنان در حوزه‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز؛ مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان چهارمین جشنواره ملی زن و علم (جایزه مریم میرزاخانی)، صبح امروز ۱۹ تیر با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور، منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

غفاری در این برنامه به ارائه گزارشی از جشنواره پرداخت و گفت: جشنواره زن و علم رخدادی ملی است و دنبال شناساندن چهره‌های برجسته زنان در حوزه‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی است.

وی درباره سابقه تشکیل این جشنواره بیان کرد: در اردیبهشت سال ۹۶ اولین دوره جشنواره جایزه مریم میرزاخانی در کتابخانه ملی ایران توسط مشاور ریاست جمهوری در امور بانوان اجرا شد. دیگر دوره‌های این برنامه نیز با تفاهم‌نامه‌ای که بین مشاور امور بانوان ریاست جمهوری و وزارت علوم صورت گرفت؛ توسط وزارت علوم و در دانشگاه‌ها برگزار شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با بیان اینکه در هر دوره شاهد رشد اقبال و به جشنواره بوده‌ایم، اظهار کرد: این جشنواره در سال های ۹۸، ۹۹ و ۱۴۰۰ در دانشگاه های تهران، شهید بهشتی و تربیت مدرس برگزار شده است و  با استقبال گسترده بانوان مواجه شده است. ضمن اینکه امتیاز علمی و پژوهشی نیز برای این جشنواره ثبت شده است.

وی ادامه داد: در این دوره از جشنواره ۹۸۲ نفر در سامانه جشنواره، ثبت‌نام اولیه کردند که پس از بررسی‌های اولیه تعداد ۵۶۱ نفر وارد بخش داوری شدند. در مجموع تعداد شرکت کنندگان در این دوره نسبت به دوره قبل ۳۵ درصد رشد داشته است.

غفاری با بیان اینکه داوطلبان در سه رده سنی در این جشنواره حضور دارند و آثارشان مورد ارزیابی قرار می گیرد، گفت: بانوان  در رده‌های زیر ۴۰ سال، ۴۰ تا ۶۵ و بالای ۶۵ سال حضور دارند. همچنین داوطلبان در ۶ گروه علمی فنی مهندسی، علوم پایه، علوم انسانی، علوم پزشکی، هنر و معماری و کشاورزی، دامپزشکی و محیط زیست با یکدیگر به رقابت پرداختند.

وی با بیان اینکه داوران جشنواره خود از برگزیدگان جشنواره های مختلف بودند، بیان کرد: در 2 دوره اخیر تعدادی از سرآمدان هم مورد معرفی و تجلیل قرار گرفته‌اند. ضمن اینکه فعالان  عرصه‌های کارآفرینی، محیط زیست و دیگر موضوعات اجتماعی نیز برگزیده شده‌اند. همچنین در این دوره از جشنواره، جایزه یونسکو به 2 نفر از برگزیدگان تعلق گرفته است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در پایان خاطرنشان کرد: در این دوره ۱۳ برگزیده علمی، ۲ نفر شایسته تقدیر، یک نفر جایزه پروانه فرزانه و ۴ نفر هم جایزه فعالان اجتماعی را دریافت می کنند. ۳ نفر هم به عنوان سرآمدان مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1102431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =