ساختمان آموزشی مناسبی به مرکز لردگان اختصاص داده خواهد شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در دیدار با نماینده مردم لردگان و خانمیرزا در مجلس شورای اسلامی گفت: در آینده ای نزدیک ساختمان آموزشی متناسب با شأن و جایگاه دانشگاهیان شهر لردگان اختصاص خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، ابراهیم رحیمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری به همراه حجت‌الاسلام رضا قاسمی‌نژاد مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان و نادر پورارشد رئیس دبیرخانه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان با حسین بامیری نماینده مردم شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار رحیمی گزارشی از فعالیت های این دانشگاه در زمینه های آموزشی، فرهنگی و پژوهشی ارائه و همچنین برنامه های آتی دانشگاه در زمینه های توسعه کیفی، کمی و ارتقاء علمی دانشگاه و جذب اساتید هیات علمی و افزایش رشته های تحصیلات تکمیلی را بیان کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در این نشست صمیمی با تبریک انتخاب حسین بامیری به عنوان رئیس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با بیش از 10 هزار دانشجو و 125 رشته تخصصی از مقطع کاردانی تا دکتری تخصصی، عهده دار آموزش 40 درصد از جوانان جویای علم است.

رحیمی افزود: در راستای آموزش‌های کارآفرینی برای بهبود شاخص‌های کلان اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، مرکز آموزشی مهارت‌های پیشرفته برای نخستین‌بار در سطح دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با حضور مدیرکل فنی و حرفه‌ای این استان در واحد شهرکرد افتتاح شد.

وی تصریح کرد: ارائه خدمات مهارت‌محور به دانشجویان و فارغ‌التحصیلان از اهداف مهم تأسیس و راه‌اندازی مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی در این دانشگاه است.

رحیمی بیان کرد: در راستای رسالت دانشگاهی، مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد به دنبال تاثیرگذاری بر جامعه است و به همین دلیل تلاش می‌کنیم از نسل دانشگاه‌های آموزش‌محور عبور کرده و به سمت دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم، کارآفرین و مسئله‌محور حرکت کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد یادآور شد: دپارتمان تخصصی آموزشی گیاهان دارویی و آموزشی ماهی‌های سردابی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد هم افتتاح شده است و به‌زودی دپارتمان اسب و اسب‌داری نیز در این دانشگاه افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، یکی از بهترین واحدهای آموزشی در برگزاری کلاس های مجازی است، گفت: در 40 سال گذشته تمام زیرساخت ها بر اساس آموزش حضوری بوده است؛ اما با آمدن ویروس کرونا در عرض یک هفته تغییرات قابل ملاحظه ای در بخش IT و آموزش دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری رخ داد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد تصریح کرد: این مجموعه آموزشی در بخش پژوهشی هم بر اساس رتبه بندی سایمگو 2020، به عنوان نهمین واحد دانشگاهی در بین 512 واحد دانشگاهی شناخته شده است.

رحیمی عنوان کرد: در مزرعه 4 هکتاری گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد، 6 تا 7 برابر حالت عادی بازدهی داشته است. آبیاری این مزرعه به بهترین شکل و با کمترین میزان آب مصرفی انجام بوده است و تمام کارهای آن توسط دانشجویان و استادان انجام گرفته که نوعی کارآفرینی است.

وی گفت: در سال گذشته نیز، دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد، با بیش از 20 هسته و شرکت فناور، توانسته است قدم مهمی در زمینه کارآفرینی و اشتغال بردارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد درباره کارهای پژوهشی دانشگاه گفت: ساخت اپلیکیشن، ایجاد مجموعه‌ای با 80 نوع گیاهان دارویی منحصر به فرد در مزرعه دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد، اخذ 20 پروانه بهره برداری منابع کشاورزی، ساخت محصولات کارگاهی و گرفتن گارانتی، ساخت کیت تشخیص بیماری کرونا و تولید الکل از کارهای پژوهشی در دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری است.

رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برای جلب رضایت جوانان جویای تحصیل در شهرستان لردگان، تعدادی کد رشته محل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به رشته‌های پردیس لردگان اضافه شد تا داوطلبان ادامه تحصیل در این شهرستان بتوانند با آرامش بیشتر در محل سکونت خود تحصیل کنند و مجبور نباشند؛ مسافت 170 کیلومتری تا مرکز استان را برای تحصیل بیایند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در آینده ای نزدیک ساختمان آموزشی متناسب با شأن و جایگاه دانشگاهیان  شهر لردگان اختصاص خواهد یافت.

نماینده مردم شهرستان های لردگان و خانمیرزا در مجلس شورای اسلامی هم ضمن ابراز خرسندی از این دیدار با اشاره به اهمیت و نقش مهم دانشگاه ها در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی، بر تعامل دو سویه بین مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی در استان چهارمحال و بختیاری و مجمع نمایندگان تأکید کرد و گفت: این همکاری دو سویه می تواند برای رشد و توسعه دانشگاه آزاد اسلامی در استان چهارمحال و بختیاری بسیار مفید باشد.

حسین بامیری با ارزیابی خوب از طرح ها و اقدامات انجام گرفته در دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری افزود: فعالیت مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی در استان، نشان از پیشرفت علمی این مجموعه آموزشی است.

وی بیان کرد: با توجه به ظرفیت بالای آموزشی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، تصویب رشته‌های جدید تحصیلات تکمیلی در واحدها و مراکز آموزشی استان، می تواند انتظارات افراد جویای تحصیل را برآورده سازد.

نماینده مردم شهرستان های لردگان و خانمیرزا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جمعیت حدود 10 هزار نفری دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی در استان، اظهار کرد: مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری آمادگی خود را برای حمایت از طرح های دانشگاهی اعلام می دارد و امیدواریم با پیگیری‌های مسئولان دانشگاهی در استان، شاهد اختصاص مکان آموزشی مناسب برای دانشگاه آزاد اسلامی لردگان و تبدیل این مجموعه آموزشی از پردیس به واحد دانشگاهی باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1102455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =