چین به تحریم‌های جدید آمریکا واکنش نشان داد

وزارت بازرگانی چین از اضافه شدن نهادهای این کشور به لیست سیاه تحریم‌های اقتصادی آمریکا به بهانه نقض قوانین بین المللی انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از رویترز، وزارت بازرگانی چین امروز یکشنبه از اضافه شدن ۲۳ نهاد چینی به لیست سیاه تحریم‌های اقتصادی وزارت بازرگانی آمریکا به بهانه نقض قوانین بین‌المللی انتقاد کرد.

وزارت بازرگانی چین در بیانیه‌ای گفت: «دلیل ورود نهادهای چینی به این لیست نقض جدی قوانین بین المللی اقتصادی و تجاری و سرکوب غیرمعقول شرکت‌های چینی بود.»

در ادامه بیانیه وزارت بازرگانی چین ضمن تکذیب این ادعاها آمده است: «پکن اقدامات لازم را برای حفاظت از حقوق و منافع قانونی شرکت‌ها و نهادهای چینی انجام خواهد داد.»

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین، روز جمعه، واشنگتن را به سوءاستفاده از قدرت و تعمیم مفهوم امنیت برای سرکوب بی دلیل شرکت‌های چینی متهم کرده بود.

وزارت بازرگانی آمریکا روز جمعه بیش از ۳۴ نهاد را به لیست تحریم‌های خود افزود که در میان آن‌ها تعدادی از نهادها چینی قرار دارند.

این وزارت خانه آمریکایی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد ۳۴ نهاد را به لیست سیاه تحریم‌های خود افزوده است و مدعی شد نهادهای چینی به دلیل «نقض حقوق بشر و نظارت بر فناوری بالا بر منطقه سین کیانگ» در این لیست قرار گرفته‌اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1102615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =