تب داغ صعود و سقوط در هفته‌های پایانی

مسابقات لیگ دسته یک فوتبال کشور به اوج حساسیت خود رسیده و تیم‌ها در این هفته آخرین تلاش‌های خود برای رسیدن به هدفشان را به کار خواهند گرفت.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز، رقابت‌های لیگ یک فوتبال به هفته‌های پایانی و البته حساس خود رسیده است. ایستگاه‌هایی که مخصوصا امسال در صعود و سقوط تیم‌ها تاثیر بسزایی می‌توانند داشته باشند. هر چند دو تیم سقوط کرده کاملا مشخص شده‌اند اما همچنان یک تیم دیگر باید طعم تلخ آن را بچشد. به همین جهت تیم‌های انتهای جدول نیز روزهای داغی را تجربه می‌کنند. از طرفی در صدر جدول سه تیم اول هم امتیاز هستند و چهار تیم بعدی به ترتیب با اختلاف امتیاز یک، دو، سه و چهار با صدر جدول در تعقیب و گریز تیم‌های بالانشین هستند و روی کاغذ هنوز شانس دارند.

مس کرمان - هوادار تهران| جدال برای مرگ و زندگی

هوادار تهران با رضا عنایتی که این فصل صدر نشین بلامنازع لیگ یک بوده است، هفته قبل در جدالی فینال گونه با فجرسپاسی رده سومی قافیه را باخت و صدر نشینی را از دست داد. حالا این هفته هم بازی حساسی را با یکی از مدعیان صعود به لیگ برتر در پیش دارد. مس کرمان که سال پیش هم در قدم آخر قافیه را به مس رفسنجان و اراکی‌ها باخت، حالا با فرهاد کاظمی سودای لیگ برتری شدن در سر دارند و آنها برای این مهم قطعا این بازی را از دست نخواهند داد. جدال رضا عنایتی و فرهاد کاظمی هم در جای خود زیبا و دیدنی خواهد بود.

فجر سپاسی - شاهین| پرواز شاهین یا نجات فجر؟

این بازی برای هر دو تیم حکم فینال واقعی را دارد. فجر سپاسی که هفته پیش با برد حریف مستقیم خود، هوادار را با همراهی همشهری خود قشقایی از پیش رو برداشت، به هیچ عنوان تمایل به از دست دادن موقعیت خود ندارد و با برد در مقابل شاهین به دنبال ثبات و ماندن در صدر جدول می باشد. از طرف دیگر شاهین با داوود مهابادی حالا دوباره با و پر درآورده و نمی خواهد از قافله عقب بیفتد و در این بازی حتما دنبال گرفتن سه امتیاز هست تا یقه تیم‌های بالای جدول را گرفته باشد.

بادران - رایکا| یکی برای صعود، دیگری برای ماندن

جدال استقلالی‌های قدیمی حالا دیدنی تر شده. بادران که هفته پیش با شکست ناباورانه به قشقایی صدر جدول را دو دست تحویل همشهری آنها داد، حالا به دنبال غلبه بر رایکا می باشد که اتفاقا آنها هم به هیچ عنوان حاضر به باخت در این بازی نیستند. مخصوصا که حالا و پس از برد هفته پیش خود در حاشیه امنیت قرار گرفته اند.

نود ارومیه - استقلال خوزستان| کار ساده خلیفه اصل

استقلال خوزستان از آن دسته تیم‌هایی است که حداقل روی کاغذ شانس صعود را هنوز دارد. به شرطی که تمام اما و اگرهای فوتبالی به نفع آنها رقم بخورد که البته کمی بعید به نظر می‌رسد. از طرفی ارومیه‌ای‌ها هم با سقوط به لیگ دو حالا انگیزه‌ای برای بازی کردن ندارند و به نظر نمی‌رسد حریف دندان گیری برای خوزستانی‌ها باشند.

چوکای تالش - قشقایی شیراز| ادامه عملیت نجات پیوس، در فینال انتهای جدولی ها

چوکا که فصل عجیب و غریبی را پیموده، این هفته در مقابل پدیده هفته پیش مسابقات یعنی قشقایی قرار خواهند گرفت. قشقایی که تاثیر بسزایی در نتایج و شکل گیری جدول در هفته پیش داشته، این هفته هم می‌تواند برای انتهای جدول تاثیر بسزایی داشته باشد. تالشی‌ها برای ماندن چاره‌ای جز برد ندارند تا بتوانند به وضعیت خود تا حدودی سر و سامان دهند. از طرفی قشقایی خود مورد تهدید چوکا و شهرداری آستارا دو تیم گیلانی است که به همین دلیل شرایط حساسی را در این بازی تجربه خواهند کرد.

شهرداری آستارا - گل ریحان| جنگ بقا

آستارایی‌ها که خود حال روز خوبی اصلا ندارند برای بقا در لیگ یک باید از پس این تیم سقوط کرده بر بیایند. چرا که در غیر اینصورت با شرایط جدول و احتمال بازی‌های دیگر هفته‌های پیش رو احتمال سقوط آنها به عنوان سومین تیم محتمل می‌باشد.

استقلال ملاثانی - آرمان گل گهر| تعقیب رایکا در جدال انگیزه و جوانمردی

سیرجانی‌ها که حالا از ماندن خود تقریبا آسوده خاطر شده‌اند با خیال راحت به مصاف ملاثانی می‌روند. به نوعی می‌توان گفت آنها برای دیگر تیم‌ها بازی می‌کنند اما استقلال ملاثانی برای دستیابی به رایکا و از دست ندادن شرایط جدول خود حتما به برد در این بازی چشم دارد تا با احتمال لغزش رایکایی‌ها بتوانند جایگاه آنها را در جدول به دست آورند.

خوشه طلایی - خیبر| بازی برای اثبات شایستگی ها

ساوه‌ای‌ها برای اثبات حقانیت خود به میدان خواهند آمد. جایی که اگر فقط به فرمول ریاضی باشد، آنها هم با اما و اگر های بسیار می‌توانند روی کاغذ مدعی نام بگیرند. خیبری‌ها هم که به نوعی بعد از آن اوج گیری افت کرده‌اند با سرمربی جدید خود پا به میدان خواهند گذاشت. باید دید که محسن عاشوری چه تاکتیکی برای اولین دیدار خود تدارک دیده است.

پارس جم - ملوان| جدال میانه جدولی ها

نصرتی و زارع حالا تیم‌های خود را در مقابل هم صف آرایی می‌کنند. این در حالی اتفاق می افتد که به نظر نمی‌رسد برای این دو تیم در جدول اتفاق محسوسی چه در سقوط و صعود و یا حتی در بازی‌های دیگر تاثیر چندانی داشته باشد. هرچند که هنوز چند هفته‌ای از این بازی‌ها باقی مانده است.

انتهای پیام/

گزارش از امیر کریمی(کارشناس فوتبال)

کد خبر: 1102635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =