تفاوت دستمزد کار در ایام تعطیل نسبت به سایر روزهای عادی چیست؟

یک کارشناس حوزه اختلافات کارگری و کارفرمایی درباره تفاوت دستمزد کار در ایام تعطیل رسمی نسبت به سایر روزهای عادی، توضیحاتی داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، وحید حاجی زاده کارشناس حوزه اختلافات کارگری و کارفرمایی درباره تفاوت دستمزد کار در ایام تعطیل رسمی نسبت به سایر روزهای عادی، اظهار کرد: کار در روز تعطیل رسمی از همان ساعت اول به منزله اضافه‌کار تلقی و برای هر ساعت آن فوق العاده‌ای معادل ۴۰ درصد اضافه بر مزد هر ساعت کار عادی باید پرداخت شود.

وحید حاجی زاده کارشناس حوزه اختلافات کارگری و کارفرمایی، ادامه داد: با توجه به اینکه کار در روز تعطیل توسط قانون‌گذار به عنوان اضافه کار تلقی می‌شود به این صورت است که کارفرما تا پایان کار، کارگر را در نظر می‌گیرد و  ۴۰درصد مازاد به آن اضافه می‌کند و یک روز هم مزد کارگر بابت ایام تعطیل ماهانه است که باید دریافت کند و کارفرما حق ندارد که حتی درصدی از آن را کسر یا پرداخت نکند.

وی با اشاره به اینکه اگر کارگری در ایام تعطیل رسمی اشتغال به کار نداشته باشد، تصریح کرد: در این صورت موضوع اضافه‌کار منتفی است و باتوجه به مصوبه شورای‌عالی کار، کارگر همان حقوق عادی که بصورت ماهانه به آن پرداخت می‌شد را دریافت می‌کند.

حاجی‌زاده گفت: پرداخت بیمه توسط کارفرما برای کارگران در تعطیلات رسمی کشور نیز الزامی بوده و باید پرداخت شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1102672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =