مرغ دوباره گران شد!

مشاهدات میدانی حاکی از آن است که قیمت هر کیلو مرغ در خرده فروشی ها به ۳۳ تا ۳۷ هزار تومان رسیده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز، بر اساس مشاهدات میدانی از خرده فروشی های سطح شهر تهران، عرضه مرغ تنظیم بازاری ۲۴هزار و ۹۰۰ تومان کاهش یافته است و در حال حاضر مرغ گرم آماده طبخ با قیمت کیلویی ۳۳ تا ۳۷ هزار تومان و در برخی از مغازه ها تا ۴۰ هزار تومان هم به مصرف کنندگان عرضه می شود.

این در حالیست که فروردین ماه سالجاری قرارگاه ساماندهی مرغ، قیمت مصوب هر کیلو مرغ گرم را برای مصرف کننده ۲۴ هزار و۹۰۰ تومان تعیین کرد ولی این قیمت بیشتر از یک ماه دوام نداشت و مرغ از اواخر اردیبهشت ماه و اوایل خرداد در یک مرحله به ۳۰ هزار تومان و در مرحله دوم یعنی ابتدای تیرماه به حدود ۴۰ هزار تومان نزدیک شد.

اگر چه از ابتدای سال تاکنون همواره کارشناسان و فعالان صنعت طیور در خصوص افزایش هزینه های تولید از جمله نهاده ها، واکسن، دارو، ریزمغذی ها، کرایه حمل و نقل، جوجه یکروزه و... هشدارهای لازم را می دهند و اعلام می کنند که این افزایش قیمت مولفه های تولید، قیمت تمام شده مرغ را برای مرغداران بالا برده و از طرفی تاخیر در ارسال نهاده ها و عدم نظارت از کشتارگاه تا بازار مصرف به این افزایش قیمت ها دامن زده است اما آن طور که بازار نشان می دهد، به نظر می رسد گوش شنوایی برای این هشدارها وجود ندارد و تاکنون نیز اقدام موثری در جهت رفع این مشکلات انجام نشده است.

در این راستا پرویز فروغی- دبیرکانون مرغداران گوشتی - ضمن اشاره به افزایش هزینه مولفه های تولید گفت: قیمت مرغ زنده برای مرغداران با احتساب سود، بیش از ۲۰ هزار تومان تمام می شود ولی مرغداران نرخ مصوب مرغ زنده یعنی ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان را با تحمل ضرر ۳۰۰۰ تومانی رعایت می کنند.

وی ادامه داد: در حقیقت از زمان جوجه ریزی تا تحویل مرغ، نظارت و رصد صورت می گیرد و اگر مرغداری اقدام به فروش مرغ زنده بالاتر از نرخ مصوب کند توسط دستگاه های نظارتی جریمه خواهد شد.

دبیر کانون مرغداران گوشتی اضافه کرد: اینکه مرغ با قیمت مصوب به دست مصرف کننده نمی رسد نشان می دهد که برخی افراد در این میان سوء استفاده می کنند و هیچ نظارتی هم بر بازار نیست.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1102676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =