اوج وحدت و همدلی برای خدمت به مردم سیستان و بلوچستان

کرونای "دلتا" در سیستان و بلوچستان همچنان می‌تازد و در همین راستا "گروه‌های مردمی و جهادی، ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، بنیاد مستضعفان، ارتش، سپاه و انظامی" برای تقویت کادر درمان و خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی وارد میدان شده‌اند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، کرونای "دلتا" در سیستان و بلوچستان همچنان می‌تازد است و در همین راستا "گروه‌های مردمی و جهادی، ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، بنیاد مستضعفان، ارتش، سپاه و انظامی" برای تقویت کادر درمان و خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی وارد میدان شده‌اند.

سه سامانه بیمارستان تخصصی سیار مجهز به دستور سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه برای کمک به بخش درمان استان مستقر و آماده بکارگیری شده و هفت بیمارستان صحرایی آماده است که بنا به درخواست وارد عملیات درمانی شوند. 200 نفر از کادر درمان سپاه برای برای کمک به امر پزشکی و خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی وارد زاهدان شده‌اند.

7 پزشک و 43 پرستار نیروی زمینی ارتش با هدف تقویت کادر درمان و خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی وارد سیستان و بلوچستان شده و در بیمارستان 320 تخت‌خوابی "علی بن ابیطالب(ع)" زاهدان مستقر شدند. سردار موذنی رئیس اداره بهداشت، امداد و درمان نیروی زمینی ارتش پس از بازدید از روند خدمت‌رسانی کادر درمان ارتش در زاهدان اعلام کرد: "قرار است 6 تیم دیگر با همین استعداد در بیمارستان زاهدان فعالیت کنند. اقدامات ما ادامه پیدا می‌کند تا بتوانیم بیماری را در این استان ریشه‌کن کنیم."

بیمارستان سیار ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با ظرفیت 27 تخت و امکان 200 نفر درمان سرپایی در روز و با هدف خدمت‌رسانی به بیماران مبتلا به کرونا در محل در بیمارستان "علی ابن ابیطالب(ع)" زاهدان راه‌اندازی شد. تزریق واکسن ایرانی "کوو برکت" در سیستان و بلوچستان به عنوان نخستین استان کشور آغاز شده و 28 هزار دوز از واکسن توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره) به دانشگاه‌های علوم پزشکی زاهدان و ایرانشهر تحویل داده شده که برای گروه سنی بالای 50 سال در حال تزریق است.

سردار شفائی فرمانده سپاه سیستان و بلوچستان به خبرنگار تسنیم اعلام کرده: "سپاه و بسیج برای مقابله با کرونا با تمام توان پای کار است و بسیجیان گروه‌های جهادی سیستان و بلوچستان میدان‌دار هستند. تاکنون 27 مرکز واکسیناسیون راه‌اندازی کرده‌ایم و هر تعداد دیگر نیاز باشد راه‌اندازی می‌کنیم".

سردار شفائی فرمانده سپاه سیستان و بلوچستان به خبرنگار تسنیم اعلام کرده: "سپاه و بسیج برای مقابله با کرونا با تمام توان پای کار است و بسیجیان گروه‌های جهادی سیستان و بلوچستان میدان‌دار هستند. تاکنون 27 مرکز واکسیناسیون راه‌اندازی کرده‌ایم و هر تعداد دیگر نیاز باشد راه‌اندازی می‌کنیم".

نایب رئیس فراکسیون طب سنتی مجلس از ارسال محموله 6000 "شربت گیاهی موکوزیفت" برای بیماران کرونایی به سیستان و بلوچستان و تحویل آن به ستاد مردمی خبر داد و گفت: "تاثیرات این دارو در تست‌های بالینی بسیار قابل توجه بوده طوری که به سرعت علائم بیماری مثل تنگی نفس برطرف می‌شود".

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1102693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =