رئیس جدید شورای شهر تهران کیست؟

در حالی کمتر از یک ماه دیگر فعالیت شورای شهر تهران در دوره ششم آغاز خواهد شد که در این زمان باقیمانده قرار است شهردار و رئیس شورای شهر تهران انتخاب شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، کمتر از یک ماه دیگر به پایان فعالیت پنجمین دوره شورای شهر تهران از لیست امید باقی مانده است و بنا بر اعلام محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران قرار است از چهاردهم مردادماه فعالیت این دوره از شورای شهر تهران به پایان برسد و این در حالی است که پیش از این مهدی چمران یکی از منتخبین شورای اسلامی ششم تهران اعلام کرده بود که فعالیت شورای جدید از 12 شهریورماه آغاز خواهد شد.

مهدی چمران عضو منتخب شورای اسامی شهر تهران نیز در چند روز گذشته به‌همراه سایر منتخبین شورای اسلامی شهر تهران جلساتی را با برخی از مسئولان شهری از جمله پیروز حناچی شهردار تهران، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران و همچنین برخی از معاونین شهردار تهران برگزار کرده‌اند و در خصوص آخرین وضعیت شهرداری تهران در بخش‌های مختلف تبادل نظر داشته‌اند.

همچنین بنا بر اعلام محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران قرار است در صورت تمایل اعضای منتخب شورای اسلامی شهر تهران جلسه‌ای بین 21 نفر اعضای فعلی شورای شهر تهران با 21 نفر از منتخبین شورای اسلامی شهر تهران برگزار شود.

بنابر پیگیری خبرنگار تسنیم در روزهای آینده قرار است پس از بررسی سوابق و صلاحیت‌ها از بین 41 نفر از کاندیداها و گزینه‌ها شهردار جدید تهران انتخاب شود.

موضوع دیگری که طی روزهای آینده به آن پرداخته خواهد شد ترکیب هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در دوره جدید خواهد بود در این بین نیز دو گزینه مطرح شده است که از آن جمله می‌توان به مهدی چمران رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران و پرویز سروری عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران اشاره کرد که البته در این بخش هم شانس چمران بیش از سروری است.

البته انتخاب رؤسای کمیسیون‌ها از دیگر مواردی است که در روزهای اخیر به آن پرداخته شده است و ترکیب احتمالی رؤسای کمیسیون‌های شورای شهر تهران به‌شرح  ذیل است:

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه حبیب کاشانی، مهدی عباسی رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی، سیدجعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل، احمد صادقی، رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شهری و سیدمحمد آقامیری رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1102764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =