ترکیب منتخب یورو ۲۰۲۰ رونمایی شد

تیم ملی فوتبال ایتالیا در تیم منتخب بهترین‌های یورو ۲۰۲۰ بیشترین سهم را به خود اختصاص داد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز، شانزدهمین دوره رقابت‌های جام ملت‌های اروپا موسوم به یورو ۲۰۲۰ با قهرمانی تیم ملی فوتبال ایتالیا و پس از برگزاری ۵۱ بازی به اتمام رسید. انگلیس به عنوان دومی دست پیدا کرد و جان‌لوئیجی دوناروما به عنوان بهترین بازیکن مسابقات برگزیده شد.

در این گزارش تحریریه ورزشی ایرنا، ترکیب منتخب بهترین‌های جام را انتخاب کرده است که در ادامه مشاهده می‌کنید:

رونمایی از ترکیب منتخب یورو ۲۰۲۰؛ قهرمانی میلی‌متری ایتالیا

گلر: جان‌لوئیجی دوناروما(ایتالیا)

دروازه‌بان ۲۲ ساله ایتالیا در اولین تورنمنت رسمی پس از جان‌لوئیجی بوفون موفق شد درخشش کم‌نظیری داشته باشد و با گرفتن پنالتی هایی در ۲ مرحله نیمه‌نهایی و فینال تیمش را به عنوان قهرمانی برساند و بهترین بازیکن جام شود. دوناروما رقیب سرسختی چون جردن پیکفورد و حتی کسپر اشمایکل را در این پست داشت ولی با جامی که گرفت از آنها گوی سبقت را ربود.

رونمایی از ترکیب منتخب یورو ۲۰۲۰؛ قهرمانی میلی‌متری ایتالیا

مدافعان: لوک شاو(انگلیس)، لئوناردو بونوچی(ایتالیا)، هری مگوایر(انگلیس)

در خط دفاعی فینالیست‌ها نفرات اصلی را قرق کرده‌اند. لوک شاو در این جام که مدافعان چپ خوش درخشیدند نمایش باشکوهی داشت. او هم پاس گل داد و هم در فینال گلزنی کرد تا نشان دهد بالاتر از اسپیناتزولا، زینچنکو و آلبا بهترین مدافع چپ مسابقات بوده است.

لئوناردو بونوچی هم در قلب خط دفاعی ایتالیا فوق‌العاده عمل کرد و گلزنی در بازی فینال، آخرین دلیل برای حضورش در ترکیب بهترین‌ها است. بونوچی در کنار کیه‌لینی و آچربی زوج خط دفاعی آتزوری را ساخت و بدون اشتباه کار کرد.

هری مگوایر هم با وجود از دست دادن ۲ بازی اول سه‌شیرها با حضورش در ترکیب اصلی آرامش خوبی را به وجود آورد. او در حمله هم موثر بود و حتی در شب تلخ انگلیسی‌ها در فینال موفق شد بهترین پنالتی ممکن را بزند و و دوناروما را فریب دهد.

رونمایی از ترکیب منتخب یورو ۲۰۲۰؛ قهرمانی میلی‌متری ایتالیا

هافبک‌ها: جورجینیو(ایتالیا)، میکل دمسگارد(دانمارک)، کالوین فلیپس(انگلیس)، دنی اولمو(اسپانیا)

مغت متفکر ایتالیا بدون شک باید در ترکیب منتخب جای داشته باشد. جورجینیو جایگاهی بدون جایگزین در ترکیب آتزوری داشت و از دست دادن پنالتی در فینال هم نباید خللی در این ماجرا به وجود بیاورد. او با دقت پاس بالا و قدرت رهبری فراوان، پشتیبان اکثر حملات تیمش بود.

کالوین فلیپس هم در تیم ملی انگلیس یک پدیده بود. او در میانه میدان برنده هر جنگ و نبرد تن به تن بود و با انرژی بی‌پایانش نشان داد چرا مارچلو بیلسا در تیم لیدزیونایتد او را مانند یک جواهر دوست دارد. فلیپس از چمپیونشیپ تا لیگ برتر در ترکیب سه‌شیرها به میدان رفت و جواب اعتماد ساوث‌گیت را هم داد.

باید به میکل دمسگارد هم اشاره کنیم. بازیکن فوق‌العاده‌ی تیم ملی دانمارک که در این جام خوش درخشید و در نبود اریکسن، ستاره جلوی زمین وایکینگ‌ها بود. دمسگارد گل‌های زیبایی در یورو ۲۰۲۰ از خودش به یادگار گذاشت.

در نهایت به دنی اولمو می‌رسیم. ستاره تیم ملی اسپانیا که در قامت یک ستاره برای تیم انریکه بازی کرد. او در جریان بازی‌های لاروخا یک مهره تاثیرگذار بود که نوید روزهای بهتری را در آینده می‌دهد.

رونمایی از ترکیب منتخب یورو ۲۰۲۰؛ قهرمانی میلی‌متری ایتالیا

مهاجمان: کریستیانو رونالدو(پرتغال)، فدریکو کیه‌زا(ایتالیا)، پاتریک شیک(جمهوری چک)

در خط حمله ابتدا به نام کریس رونالدو برخورد می‌کنیم. آقای گل این دوره از مسابقات که پنج گل و یک پاس گلش را در سه دیدار دور گروهی زد و به ثبت رساند. او خیلی زود با جام وداع کرد اما کسی نتوانست مانند او گلزنی کند تا در ۳۶ سالگی آقای گل مسابقات یورو شود.

دیگر بازیکن فوق‌العاده این جام پاتریک شیک بود. ستاره تیم ملی جمهوری چک که اگر نبود شاید خیلی زود تیم شیلهاوی باید به خانه برمی گشت. این مهاجم بلند بالا هم بهترین گل جام را زد و هم رد پایش روی اکثر گل‌ها دیده شد.

و سر آخر به سراغ فدریکو کیه‌زا می‌رویم. مهاجم سابق فیورنتینا و کنونی یوونتوس که در این جام تلاش کرد و خودش را به مانچینی برای حضور در ترکیب اصلی تحمیل کرد. کیه‌زا گل‌های سرنوشت‌سازی به اتریش و اسپانیا زد تا تیمش به فینال برسد.

رونمایی از ترکیب منتخب یورو ۲۰۲۰؛ قهرمانی میلی‌متری ایتالیا

سرمربی: روبرتو مانچینی(ایتالیا)

به هیچ‌کس جز او حتی نباید فکر کرد. سرمربی بزرگی که نشان داد به معنای واقعی کلمه یکی از بهتریبن و کم‌ادعاترین مربیان جهان است. مانچینی از ویرانه سال ۲۰۱۸، تیم ۲۰۲۱ را ساخت. تیمی که بعد از ۵۳ سال با درایت او و همکارانش فاتح جام ملت‌های اروپا شد.

کد خبر: 1102814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =