ژنرال رژیم صهیونیستی: ارتش در حداقل آمادگی قرار دارد

یک ژنرال رژیم صهیونیستی با ابراز نگرانی از اینکه ارتش این رژیم در وضعیت آمادگی حداقلی قرار دارد، هشدار داد که تل‌آویو در آینده نزدیک ممکن است مجبور به جنگ در چند منطقه شود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز، «اِلی زمیر» جانشین سابق ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه یکشنبه هشدار داد که ارتش این رژیم فقط از حداقل توانایی‌ها و آمادگی لازم برای مقابله با تهدیدها در عرصه‌های مختلف برخوردار است.

زمیر طی سخنرانی در مراسم تودیع خود از این سمت، گفت: «ارتش اسرائیل در وضعیت حداقل آمادگی و توانمندی قرار دارد و به حمایت کمی و کیفی نیاز دارد تا بتواند تهدیدات ناشی از حوزه‌های مختلف را خنثی کند».

به نوشته وبگاه روزنامه«یدیعوت آحارونوت»، وی در این‌باره  اظهار داشت: «ما ممکن است مجبور باشیم که یک جنگ دشوار، طولانی مدت و چند منطقه‌ای را همراه با چالش‌های داخلی، هم در سطح جبهه مرزی و هم در خود میدان نبرد انجام دهیم. بنابراین، ما باید از قاطعیت، تداوم و تأمین نیروهای ذخیره قوی مطمئن شویم».

این ژنرال رژیم صهیونیستی برای نشان‌دادن جدی بودن پیامدهای وقوع درگیری در بیش از یک جبهه، توضیح داد: «حمله اخیر به غزه در حالی صورت گرفت که جبهه حزب الله آرام بود، با این وجود که می‌دانیم این جبهه (مقاومت حزب‌الله) دارای قدرت آتشی بیش از ده برابر حماس است».

بر اساس این گزارش، زمیر در ادامه  تأکید کرد: «اسرائیل علاوه بر مطمئن‌شدن از حفظ نیروهای متمایز از نظر کمی و کیفی، نیاز به تأمین فناوری‌های پیشرفته دارد. آنچه ارتش در حال حاضر در اختیار دارد، نشان‌دهنده حداقل توانایی‌های لازم برای دفع خطرات و تهدیدها است».

یدیعوت در تحلیل هشدارهای وی نوشت: «این افشاگری علنی باید هر شهروند اسرائیلی را ناراحت کند و باید از دستگاه سیاسی به ویژه نخست وزیر نفتالی بنت و وزیر [جنگ] بنی گانتز سوال شود که آنها چه کاری برای بهبود سریع اوضاع انجام خواهند داد، زیرا کاملاً روشن است که عملیات محافظ دیوارها (جنگ ۱۲ روزه غزه) دشمنان را قادر ساخت تا یاد بگیرند که چگونه علیه اسرائیل اقدام کنند».

با این حال، «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی چند روز قبل با هشدار درباره اینکه ارسال مجدد بالن‌های آتش‌زا از نوار غزه را تحمل نمی‌کنند، تهدید کرد که حملات هوایی به این منطقه را ادامه خواهند داد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1102837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =