تحریم‌های روسیه شش ماه دیگر تمدید شد

شورای اتحادیه اروپا روز دوشنبه با متهم کردن روسیه به "بی ثبات" کردن اوکراین اعلام کرد، تحریم‌های این اتحادیه علیه کرملین تا شش ماه دیگر تمدید می‌شود.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز از خبرگزاری "آناتولی" در بیانیه شورای اتحادیه اروپا آمده است: تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه در ارتباط با اوکراین که برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ علیه مسکو وضع شد، برای ۶ ماه دیگر تمدید شده است.

در بیانیه این نهاد عالی اتحادیه اروپا، ادعا شده که اقدامات بی‌ثبات کننده روسیه در اوکراین به ویژه در مناطق شرقی این کشور و اشغال منطقه کریمه ادامه دارد و از مسکو خواست که تعهدات خود در قبال توافقات "مینسک" به منظور پایان درگیری در مناطق شرقی اوکراین را به صورت کامل اجرا کند.

این توافق با میانجیگری آلمان و فرانسه میان سران این دو کشور عضو اتحادیه اروپا با روسیه و اوکراین در سال ۲۰۱۵ امضا شد.

شورای اتحادیه اروپا در ادامه بیان کرد اجرای تعهدات روسیه بر اساس توافقات مینسک کلید هرگونه تغییر در مواضع اتحادیه اروپا می‌باشد.

وضع تحریم‌های سنگین اقتصادی اتحادیه اروپا و آمریکا علیه روسیه، از سال ۲۰۱۴ میلادی و به بهانه الحاق شبه‌جزیره کریمه به خاک روسیه آغاز شده و فهرست تحریم‌های ضد روسی هرسال گسترش پیدا می‌کند.

آمریکا و اتحادیه اروپا پیوستن شبه‌جزیره کریمه را به رسمیت نشناخته است و آن را بخشی از خاک اوکراین می‌دانند، اما روسیه با مشروع دانستن رفراندوم عمومی، این منطقه راهبردی را بخشی جدایی ناپذیر از خاک خود می‌داند.

منبع: ایرنا

انتهای یپام/

کد خبر: 1102852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =