هویت علمی هر کشور در گرو فعالیت‌های آموزش‌وپرورش آن است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان گفت: سرمایه‌گذاری در مدارس و ساماندهی امور مربوط به آن‌ها از مهم‌ترین وظایف کادر اجرایی و آموزشی مدارس است؛ چرا که هویت ملی هر کشور در گرو فعالیت‌های آموزش و پرورش آن است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز،  حسن حجازی ضمن اعلام برنامه‌های آتی مدارس سما گفت: بی‌گمان رسالت آموزش و پرورش کشور تربیت انسان‌هایی با هویت ایرانی اسلامی است. وجود مدارس دارای هدف و تاثیرگذار، می تواند در ایجاد این هویت، نقشی مهم ایفا کرده و آموزش و پرورش را در دستیابی به رسالت و هدف خود یاری کند.

 وی افزود: سرمایه‌گذاری در مدارس و ساماندهی امور مربوط به آن‌ها، به نحوی که در تربیت و هویت بخشی به نسل آینده‌ساز، نقش موثری داشته باشد، از مهم‌ترین وظایف کادر اجرایی و آموزشی مدارس است؛ چرا که هویت ملی هر کشوری در گرو فعالیت‌های آموزش و پرورش آن کشور است.

حجازی با اشاره به رویکردهای جدید در مدارس سما واحد دهاقان ادامه داد: مدارس سما واحد دهاقان از دیرباز عهده‌دار بخش عمده‌ای از آموزش به نسل جوان و سرمایه‌های شهرستان بوده که در دو بخش پسران و دختران، در تمامی مقاطع فعال است. افتخارات بسیار زیادی توسط دانش آموزان این مدارس در سطح شهرستان، استان و کشور کسب شده که همگی آنها مایه فخر و مباهات سما و دانشگاه دهاقان است.

رئیس واحد دهاقان خاطرنشان کرد: در امر ساماندهی مدارس سما، تغییراتی در دو بخش مدنظر داریم که به صورت زمان‌بندی، این تغییرات را اعمال خواهیم کرد، بخش اول شامل تغییرات فیزیکی و ساختمانی است که به مبحث زیباسازی فضای مدارس و کلاس ها مربوط می‌شود، بخش دوم مربوط به تغییرات در کادر علمی و آموزشی و اجرایی مدارس است که تلاش خواهیم کرد با استفاده از کادر آموزشی مجرب، بیش از پیش توان و بنیه علمی دانش آموزان را تقویت کنیم تا پیشرفت تحصیلی مطلوب‌تری برای دانش‌آموزان رقم زده و از دغدغه‌های خانواده‌ها بکاهیم.
 

حجازی در پایان گفت: تغییر در فضای فیزیکی آموزش و نیز استفاده از آموزگاران و معلمان با سابقه، باعث رغبت بیشتر دانش‌آموزان به درس و مدرسه شده و به دنبال آن پیشرفت تحصیلی مطلوب حاصل خواهد شد.  افزایش سطح علمی دانش آموزان نیز باعث پیشرفت همه‌جانبه علمی کشور خواهد شد.

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1102876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =