دیپلمات‌های  روسیه از مزارشریف خارج شدند

درپی وخیم شدن اوضاع امنیتی در افغانستان، روسیه دیپلمات‌های خود را از کنسولگری این کشور در شهر «مزار شریف» ولایت بلخ خارج و به ازبکستان منتقل کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز، درپی وخیم شدن اوضاع امنیتی در افغانستان، روسیه دیپلمات‌های خود را از  کنسولگری این کشور در شهر «مزار شریف» ولایت بلخ خارج و به ازبکستان منتقل کرده است.

«ضمیر کابلوف» نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان به خبرگزاری تاس گفت که دیپلمات‌های روسی کنسولگری این کشور در مزار شریف ولایت بلخ را به دلایل امنیتی ترک کرده و موقتا به ازبکستان منتقل شدند.

کابلوف افزود: به دلیل در خطر نیافتن امنیت دیپلمات‌ها این افراد به صورت موقت از شهرستان «حیرتان» ولایت بلخ به ازبکستان منتقل شدند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر خطری دیپلمات روسی در کابل را تهدید نمی‌کند.

همچنین وزارت خارجه ازبکستان رسیدن دیپلمات‌های روسی به قلمرو این کشور را تایید کرده است.

پیش از این «دیمیتری ژارنوف» سفیر روسیه در کابل گفته بود که کنسولگری این کشور در ولایت بلخ تا زمانی مشخص شدن اوضاع امنیتی افغانستان مسدود خواهد ماند.

همزمان با تشدید اوضاع امنیتی در افغانستان، برخی از کشورهای از جمله پاکستان، هند و ایران برخی محدودیت ها را در کنسولگرهای خود در ولایت بلخ ایجاد کردند.

در این راستا، دیپلمات‌های هندی هفته گذشته شهر مزار شریف ولایت بلخ را ترک کردند.

وزارت خارجه هند گفته که کنسولگری این کشور را در مزارشریف تعطیل نکرده اما دیپلمات‌های هندی بخاطر اوضاع امنیتی موقتا از این ولایت خارج شدند.

از اول ماه می امسال که روند خروج نیروهای خارجی از افغانستان آغاز شد، حمله‌های طالبان در نقاط مختلف به ویژه ولایت‌های شمال افغانستان شدت گرفته است.

/انتهای پیام/

کد خبر: 1102900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =