شرایط عمومی نقل و انتقالات دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی

شرایط عمومی نقل و انتقالات دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در نیم‌سال تحصیلی 1401-1400 اعلام شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، براساس آیین‌نامه میهمانی و انتقال دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی برای نیم‌سال اول سال تحصیلی، ثبت‌نام نقل و انتقال و میهمانی دانشجویان این دانشگاه از ۱۵ تیرماه آغاز می‌شود و تا ۱۵ مرداد ماه ادامه خواهد داشت‌. 

اولین شرط رسیدگی به درخواست‌های میهمانی و انتقال دانشجویان ثبت درخواست در سامانه نقل و انتقال دانشجویی (منادا) است. داوطلبان برای ثبت درخواست نباید به دلیل شرایط آموزشی، انضباطی و نظام وظیفه منعی برای ادامه تحصیل داشته باشند.

دانشجوی متقاضی به جز واجدین شرایط میهمانی یا انتقال از بدو پذیرش، باید حداقل یک نیمسال در واحد مبدا ثبت‌نام کرده باشد. انتقال صرفاً برای پذیرفته شدگان با آزمون و باتوجه به ضوابط امکان‌پذیر خواهد بود. از طرفی انتقال و میهمانی دانشجویان دوره‌های خودگردان فقط به واحدهای مجری دوره‌های خودگردان امکان‌پذیر است. 

انتقال تنها در صورت وجود مقطع، رشته، گرایش و تطابق سال قبولی در واحد مقصد امکانپذیر است. از طرفی این انتقال در هر یک از مقاطع تحصیلی در نیمسال آخر تحصیلی ممنوع خواهد بود.

دانشجو در صورت داشتن مجوز یک ترم میهمانی در مقطع کارشناسی ارشد، می‌تواند پایان‌نامه را صرفاً با موافقت واحدهای مبدا و مقصد اخذ کند. اخذ رساله در مقطع دکتری برای دانشجویان میهمانی ترم ممنوع است. 

انتقال و میهمانی در مقطع دکترای تخصصی به غیر از ضوابط خانواده شاهد و ایثارگران، دانشجویان بیمار و معلول، ماده 72 قانون خدمات کشوری، جدول همترازی آیین‌نامه همچنین انتقال مجدد در هر مقطع تحصیلی به غیر از ماده 2-21 آیین‌نامه ممنوع است.

انتقال و میهمانی از واحد الکترونیکی با توجه به غیرحضوری بودن تحصیل به سایر واحدهای دانشگاهی ممنوع است. از طرفی انتقال و میهمانی از واحدهای بین‌الملل تنها به واحدهای بین‌الملل امکانپذیر است.

انتقال و میهمانی پذیرفته‌شدگان آزمون‌های اختصاصی واحدهای امارات، بین‌المللی ارس و بین‌المللی کیش براساس نامه شماره 160/آ/د مورخ 7 اردیبهشت 1400 مشاور برنامه‌ریزی راهبردی ریاست و رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه، ممنوع است.

انتقال و میهمانی از واحدهای برون مرزی به سایر واحدهای دانشگاهی در داخل کشور، انتقال و میهمانی دانشجویان پژوهش‌محور، انتقال و میهمانی کارکنان و اعضای هیئت علمی واحدهای دانشگاهی به محل خدمت، درخواست انتقال و میهمانی دانشجویان غیرایرانی از طریق واحد دانشگاهی مبدت و معاونت بین‌الملل و کمیسیون نقل و انتقال دانشجویی دانشگاه قابل بررسی است. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1102930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =