آمادگی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان برای ایجاد شرکت دانش‌بنیان در حوزه بتن

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان از آمادگی این دانشگاه برای ایجاد شرکت دانش‌بنیان در حوزه بتن و مصالح ساختمانی با مشارکت شرکت عمران و مسکن اصفهان خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، پیام نجفی در نشست با مدیرعامل شرکت عمران و مسکن اصفهان گفت: رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی در استان اصفهان به مسائل و معضلات، نگاه مسئله‌محوری برای تعامل و رفع مشکلات دوجانبه با تمام سازمان‌ها، دستگاه‌ها و واحدهای تولیدی و صنعتی است.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان برای بهره‌گیری از یک‌هزار و ۵۰۰ عضو هیئت علمی و ۲ هزار و ۵۰۰ کارمند از ظرفیت و توان علمی، انسانی و تجهیزاتی قابل توجهی برخوردار است و علاقه‌مندی و آمادگی خود را برای همکاری با ارگان‌ها و نهادهای خصوصی و دولتی به‌صورت مشارکت واحدهای توسعه و تحقیق اعلام می‌کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) با اشاره به حوزه‌های همکاری متعدد و آمادگی برای تأسیس شرکت دانش‌بنیان در حوزه بتن و مصالح ساختمانی با مشارکت شرکت عمران و مسکن اصفهان بیان کرد: وجود محققان متخصص و برخورداری از یکی از قوی‌ترین سایت‌های تحقیقاتی بتن و سابقه کار تحقیقاتی در حوزه بتن، ساختمان و مصالح ساختمانی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان، می‌تواند پاسخگوی نیاز صنایع عمرانی و کارگاه‌هایی مثل شرکت عمران و مسکن اصفهان باشد.

نجفی، خواستار مشارکت آزمایشگاه‌های تحقیقاتی هر دو دستگاه تا مرحله حصول نتیجه و تجاری‌سازی محصول شد و تأکید کرد: اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در واحدهای دانشگاهی خوراسگان، کاشان، خمینی‌شهر، دهاقان، تیران و گلپایگان سال‌های متمادی در زمینه‌هایی مانند تولید قطعات و مصالح پیش ساخته، بتن و ملات‌های آماده برای رفع نیازهای خاص، سنگ و بلوک مصنوعی، فرآوری از ضایعات کاشی و نیز تحقیقات درباره سیمان و رفع آلودگی‌های زیست‌محیطی آن فعالیت داشته و صاحب نظر و ایده‌هایی نو هستند.

وی توضیح داد: یکی از امتیازات قابل بهره‌برداری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان، اجرای سه طرح «پایش»، «پویش» و «رویش» در این دانشگاه است که با اجرایی شدن این طرح‌ها علاوه بر هدفمندی پایان‌نامه‌ها، اشتغال دانشجویان همزمان با تحصیل و ارائه ایده‌های نو برای اجرایی شدن در صنایع و بنگاه‌های اقتصادی، میزان علاقه‌مندی و گرایش این بنگاه‌ها و صنایع تولیدی و خدماتی برای تعامل با دانشگاه و جذب این توانمندی‌ها را افزایش می‌دهد.

استقبال از به‌روزسازی تجهیزات ساختمانی توسط دانشگاه آزاد اسلامی

مدیرعامل شرکت عمران و مسکن اصفهان هم مطرح کرد: با نگاه به نیاز کنونی جامعه، باید سمتی برویم که از تولید محصولات سنتی به تولید محصولات به‌روز با قابلیت تهیه، فراهم شدن با سرعت بالا و همچنین برطرف کردن نیازهای مورد انتظار مشتری روی بیاوریم و این خواسته با همفکری و مشارکت متخصصان این امر در دانشگاه دست‌یافتنی است.

فرهاد لطفی با استقبال از حضور و همکاری دانشگاه آزاد اسلامی برای مشارکت در زمینه‌های مختلف و وجود به‌روزترین تجهیزات ساخت و تولید مصالح ساختمانی و بتن در این شرکت، تبیین کرد: ظرفیت‌های فراوانی برای مشارکت از قبیل تولید مصالح، آسفالت و زیرساخت جاده‌ای، طراحی و اجرای پروژه‌های عمرانی عظیم و ... وجود دارد که امیدوارم این نشست از حالت صرفاً اداری و معارفه‌ای فراتر رفته و به مرحله عملیاتی برسد.

شرکت عمران و مسکن اصفهان که از مجریان بزرگ طرح‌های عمرانی در سطح کشور است، از سال ۱۳۶۷ تا امروز، فعالیت خود را در قالب اقداماتی از جمله انبوه‌سازی مسکن و ساختمان، راه‌سازی و شهرسازی و اجرای پروژه‌های پیمانکاری و سرمایه‌گذاری در چندین کلانشهر ایران مانند تهران، اصفهان،‌ مشهد، شیراز و یزد تعریف کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1102934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =