کاهش ۱۵ درصدی عرضه مرغ در بازار

مشاور ارشد اتحادیه مرغداران گوشتی، افت تولید ناشی از تنش های گرمایی و تلفات را علت اصلی کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی عرضه مرغ اعلام کرد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز، محمد علی کمالی سروستانی مشاور ارشد اتحادیه مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه قیمت جوجه یکروزه کماکان بالاست، اظهارکرد: هم اکنون متوسط قیمت هر قطعه جوجه یکروزه ۵ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار و ۳۰۰ تومان است که متاسفانه مسئولان توجهی به این موضوع ندارند.

وی افزود: طبق برآوردها در هر ماه ۱۱۳ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت می گیرد که بواسطه گرمای هوا و قطعی برق، تلفات افزایش می یابد.

کمالی سروستانی کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی تولید ناشی از تنش های گرمایی و تلفات، کاهش وزن گیری بواسطه گرمای هوا و تاخیر در کشتار مرغ بواسطه قطعی برق را از دلایل کمبود عرضه مرغ در بازار اعلام کرد.

مشاور ارشد اتحادیه مرغداران گوشتی مشکلات توزیع بعد از کشتار را از دلایل اصلی گرانی مرغ در بازار دانست و گفت: علی رغم آنکه مرغداران با نرخ مصوب ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان اقدام به عرضه مرغ می کنند، اما متاسفانه نظارتی بر بازار مرغ بعد از کشتارگاه تا عرضه بدست مصرف کننده صورت نمی گیرد که این امر در کنار توزیع بخشی از مرغ ها خارج از شبکه منجر به نوسان قیمت در بازار شده است.

وی با بیان اینکه ماهانه ۹۸ هزار تا ۱۰۰ هزار تن گوشت مرغ در کشور تولید می شود، گفت: روزانه ۶ هزار تا ۶ هزار و ۴۰۰ تن گوشت مرغ در کشور عرضه می شود که به دلیل اثر کالای جایگزین و گرانی گوشت قرمز و حبوبات، تقاضا برای خرید مرغ در بازار افزایش یافته است.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به تمایل مردم به گوشت مرغ و نیاز به افزایش تولید، تا حدودی مجوز واردات جوجه یکروزه داده شده است، همچنین شرکت پشتیبانی برای تعادل بازار روزانه ۲۰۰ هزار تن مرغ منجمد توزیع می کند.

مشاور ارشد اتحادیه مرغداران گوشتی در پایان تصریح کرد: مسئولان ستاد تنظیم بازار بعد از اعلام قیمت مصوب، نرخ نهاده های تولید و هزینه های حمل و نقل را افزایش دادند که این موضوع اجحاف در حق مرغدار است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1103010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =