یمن: ملت ما از توطئه‌های آمریکا خسته شده است

شورای عالی سیاسی یمن ضمن تأکید بر عدم تکرار تجربه‌های شکست خورده فرستاده‌های سازمان ملل در این کشور، گفت که این فرستاده‌ها نباید از ائتلاف متجاوز سعودی جانبداری کنند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز، شورای عالی سیاسی یمن به ریاست «مهدی المشاط»، با برگزاری نشستی، نقش سازمان ملل و عملکرد فرستاده‌های این سازمان به این کشور را بررسی کرد.

این نهاد یمنی با انتشار بیانیه‌ای، خواستار «عدم تکرار تجربه‌های شکست خورده فرستاده‌های بین‌المللی» شد و تأکید کرد که این فرستاده‌ها باید نقش خود را ایفا کنند.

شبکه خبری المسیره، ضمن نقل این بیانیه گزارش داد، این فرستاده‌ها نباید فقط به ناقل پیام تبدیل شوند و تحت فشار آمریکا از ائتلاف متجاوز [سعودی-اماراتی] جانبداری کنند.

در این بیانیه آمده است: «از تلاشهای صادقانه و سازنده برای برقراری صلح در یمن، توقف تجاوز و رفع محاصره استقبال می‌کنیم».

شورای عالی سیاسی یمن با بیان اینکه «ملت ما از توطئه‌های آمریکا و درخواستهای دروغین صلح، خسته شده است»، تصریح کرد، تلاش ائتلاف سعودی برای افزایش تنش در مناطق مختلف یمن، راهی جز شکست ندارد.

این شورا با اشاره به اینکه چنین اقداماتی، اراده ملت یمن را در هم نمی‌شکند، از عملیات موفق ارتش و کمیته‌های مردمی در استان البیضاء قدردانی کرد.

در این بیانیه ضمن قدردانی از حمایتهای قبایل البیضاء از ارتش یمن، تأکید شد که این مسئله، توطئه‌های ائتلاف متجاوز و مزدوران آن را ناکام گذاشت.

این نهاد یمنی در بخش پایانی این بیانیه، سیاست تخریب منازل مردم فلسطین توسط رژیم صهیونیستی و سکوت بیشتر رژیمهای عربی را محکوم کرد.

شورای عالی سیاسی یمن در پایان تأکید کرد، آزادسازی فلسطین و اخراج رژیم صهیونیستی باید قطب‌نمای مسلمانان و عربها باشد؛ رژیمی که در راستای ایجاد تفرقه بین امت اسلامی تلاش می‌کند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1103017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =