همکاری دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد با مراکز علمی در حوزه زیست فناوری

تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد با دانشگاه‌ها و پارک علم و فناوری در حوزه زیست فناوری منعقد شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، در راستای تحقق اولویت‌های تحقیقاتی در حوزه زیست فناوری با هدف دستیابی به دستاوردهای ارزشمند علمی و رویکرد اشتغالزایی ویژه پژوهشگران استان چهارمحال و بختیاری، تفاهم‌نامه مشترک علمی بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد، علوم پزشکی، دانشگاه شهرکرد و پارک علم و فناوری استان به امضای رؤسای دانشگاه‌ها رسید.

در این تفاهم‌نامه بر ضرورت ایجاد بستر مناسب برای جذب و تجاری‌سازی ایده‌های حوزه زیست فناوری، شناسایی صاحبان ایده‌ها، هدایت و راهبری دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی با رویکرد تکمیل زیست بوم تأکید شده و به مدت پنج سال قابل تمدید است.

دانشگاه‌های استان چهارمحال و بختیاری در کنار پارک علم و فناوری مبادرت به تعالی‌سازی و توسعه فعالیت‌های مشترک در حوزه زیست فناوری استان خواهند کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در این مراسم با اشاره به وجود استادان برجسته و توانمند در این دانشگاه و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در رشته‌های مرتبط با حوزه زیست فناوری اظهار کرد: استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد با ارائه دستاوردهای علمی خود در مجلات معتبر بین‌المللی اقدام به راه‌اندازی مراکز تحقیقاتی، هسته‌های فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان کردند و تلاش می‌کنند کنار ارتقای جایگاه علمی دانشگاه، زمینه و بستر تجاری‌سازی محصولات و اشتغالزایی دانشجویان در رشته‌های مرتبط را فراهم کنند.

ابراهیم رحیمی به وجود آزمایشگاه‌های مجهز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد اشاره کرد و گفت: در راستای گسترش فعالیت‌های تحقیقاتی و تجاری‌سازی محصولات حوزه زیست فناوری، مجوز تأیید صلاحیت آزمایشگاهی هم اخذ شده و امکان تحقق اهداف مربوط به پژوهش‌های این حوزه و تفاهم‌نامه منعقد شده وجود دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1103038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =