دانشگاه آزاد به دنبال پاسخ اصولی به دغدغه‌های جامعه است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر گفت: دانشگاه آزاد اسلامی خود را متعلق به مردم می‌داند و به دنبال پاسخگویی صحیح و اصولی به دغدغه‌های موجود در جامعه است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز،  اسماعیل عبداللهی در نشست مشترک رؤسای واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که به‌صورت مجازی برگزار شد، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال تحقق مأموریت‌ها و رسالت‌های جدید یعنی دانشگاه اجتماعی، کارآفرین و حل مسئله مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده است.

وی مطرح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی قدمتی نزدیک به قدمت انقلاب شکوهمند اسلامی ایران دارد و به عنوان یک مجموعه مردمی و انقلابی براساس ظرفیت‌هایی که داراست، می‌تواند به عنوان نهادی مؤثر و معین در کشور و کنار دولت‌ها فعالیت و گره‌گشایی کند.

دبیر هیئت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با تأکید بر اینکه واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی استان به‌صورت یکنواخت در شهرستاهای استان پراکنده و مشغول به فعالیت هستند، توضیح داد: دانشگاه آزاد اسلامی خود را متعلق به مردم می‌داند و به دنبال پاسخگویی صحیح و اصولی به دغدغه‌های موجود در جامعه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر با تأکید بر اینکه این دانشگاه با سه وزارتخانه آموزش و پرورش، آموزش‌عالی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به‌صورت مستقیم در ارتباط است، عنوان کرد: پسوند دانشگاه آزاد، کلمه اسلامی است که بیانگر تکیه و تأکید این دانشگاه بر ارزش‌های اسلامی و انقلابی است.

وی با بیان اینکه امور مالی در دانشگاه آزاد اسلامی بدون بهره‌گیری از بودجه‌های دولتی و درآمدهای نفتی مدیریت می‌شود، مطرح کرد: در حالی که بیش از یک سوم جمعیت دانشجویی کشور در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به تحصیل هستند و بیش از ۷۰ هزار عضو هیئت‌علمی و کارمند در دانشگاه اشتغال مستقیم دارند؛ نشان دهنده نقش دانشگاه برای تحقق مأموریت‌های آموزشی، اجتماعی و کارآفرینی است.

این مقام مسئول با تاکید بر انعقاد بیش از ۳۰ تفاهم‌نامه همکاری با نهادهای اجرایی و صنعتی اظهار کرد: مرزبندی‌ها برای کشور زیانبار است و باید مقوم و حامی یکدیگر بود؛ چرا که تمام مجموعه‌ها متعلق به مردم و نظام هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بر تعامل و همکاری نزدیک و دوجانبه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و دانشگاه تأکید و اظهار کرد: واحدها و مراکز آموزشی استان به نفس قدسی شهدای گمنام معطر شده است و این ظرفیت در چند واحد دیگر نیز وجود دارد که امیدواریم در آینده افتخار میزبانی از شهدای سرافراز را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه یادمان شهدای گمنام زیارتگاه و جایگاه ارزشمندی است که بار مثبت و معنوی فراوانی در دانشگاه‌ها دارد، گفت: درس آشنایی با دفاع مقدس نیز در امتداد راه شهداست که ظرفیت علمی و فرهنگی قابل توجهی در دانشگاه به وجود آورده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی با تشکر از اعتماد مجموعه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به دانشگاه آزاد اسلامی استان بر ایجاد کارگروه مشترک تأکید و اظهار کرد: ضمن بهره‌گیری از ظرفیت‌های مشترک امکان ارائه خدمات تخصصی مناسب فراهم شود.

دانشگاه اساس تربیت انسان است

در ادامه این نشست علیرضا غریبی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر با تبریک ماه ذی‌الحجه اظهار کرد: انسان در این ماه خود را در آغوش خدا می‌بیند.

وی با بیان اینکه پسوند اسلامی هویت و شناسنامه دانشگاه‌ آزاد اسلامی است، یادآور شد: دانشگاه اساس تربیت انسان است، دانشگاه مکان مهمی است که زیربنا و جوهره علمی و تربیتی فرزندان ما در آن رخ می‌دهد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر، دفاع مقدس را مربوط به آحاد ملت دانست و بیان کرد: دفاع مقدس باعث سربلندی و سرافرازی همه مردم است.

غریبی به اهمیت پرداختن به موضوع دفاع مقدس در دانشگاه اشاره کرد و افزود: پرداختن و گفتن از شهدا خیر دنیا و آخرت را به همراه دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر با تأکید بر اینکه ما و همه مسئولان مدیون شهدا هستیم، افزود: رزمندگان و شهدای ما رفتند تا امنیت در کشور حکمفرما باشد.

در پایان این نشست رؤسای مراکز و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر گزارشی از برنامه‌های اجرایی دانشگاه با محور دفاع مقدس ارائه دادند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1103098

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =