بیش از ۲ هزار عضو هیأت علمی در واحدهای علوم پزشکی دانشگاه آزاد جذب شده‌اند

مسئول نظارت و ارزیابی واحدهای علوم پزشکی وزارت بهداشت گفت در ۶ سال گذشته بیش از ۲ هزار عضو هیأت علمی در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در واحدهای علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی جذب شده‌اند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، جلسه شورای پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور احمد فخری مسئول نظارت و ارزیابی واحدهای علوم پزشکی در وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و روسای واحدهای استان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه سیامک بهاروند رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان گزارشی از وضعیت واحدهای استان و رشته‌های علوم پزشکی دایر در این استان ارائه کرد و گفت: واحدهای استان لرستان از نظر تجهیزات و مواردی که توسط مسئولین وزارت بهداشت اعلام نموده اند هیچگونه کمبود و کسری ندارد و انتظار داریم با توجه به جلساتی که با مسئولین وزارتخانه داشته‌ایم، در خصوص تصویب و تأئید قطعی رشته های دایر در واحد های استان لرستان تسریع به عمل آید.

در ادامه فخری ضمن ابراز خشنودی از حضور در استان لرستان گفت: امروز در وزارت بهداشت به دانشگاه آزاد اسلامی  به عنوان یک بازوی علوم پزشکی نگاه می شود و هیچگونه مشکلی در خصوص توسعه رشته های آن وجود ندارد.

وی افزود : نگاه ما هرگز نگاه حذفی نیست و معتقدیم بایستی از زیر ساخت های موجود که با هزینه های گزاف ساخته شده اند به درستی استفاده نمود اما بحث رشته های پزشکی با توجه به اینکه با جان مردم و سلامت جامعه سروکار دارد با  رشته های غیر پزشکی متفاوت است و دغدغه جدی در خصوص آموزش و تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری مورد نیاز وجود دارد که نمی توان از آنها کوتاه آمد.

فخری با اشاره به تشکیل شورای ارزیابی و نظارت در سال ۱۳۹۴ گفت: از بدو تشکیل این شورای تا کنون شاهد یک جهش بزرگ بوده‌ایم. به گونه‌ای که در این فاصله بیش از ۲ هزار عضو هیأت علمی در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در واحدهای علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی جذب شده‌اند که یک کار بسیار بزرگ و ارزشمند است.

فخری درباره توسعه منطقه ۴ شامل استان های لرستان و خوزستان گفت: ما در توسعه متوازن  این منطقه چهار مأموریت و رسالت را دنبال میکنیم که شامل علوم مدیریت سلامت، پرستاری، علوم توانبخشی و رشته‌های تخصصی است.

وی تاکید کرد: ما در این منطقه بیشتر بدنبال تحصیلات تکمیلی هستیم و در کارگروهی که تشکیل شده بخشی از سهم کل توسعه در دانشگاه آزاد اسلامی را برای منطقه ۴ تعریف کرده ایم. 

این مقام مسئول افزود: از نظر ما توسعه در استان لرستان به صورت متوازن انجام نشده که این مسأله در هیچ کدام از استانهای دیگر وجود ندارد، به عنوان مثال در شهر خرم آباد با وجود داشتن بیمارستان های متعدد و فرصتی مثل دانشگاه علوم پزشکی و اعضای هیأت علمی تنها یک رشته پرستاری دایر است که این خیلی شایسته نیست.

فخری در ادامه گفت: در شورای گسترش بدنبال آن هستیم تا در یک دوره ۵ ساله از ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۴ در هریک از واحدهای استان لرستان حداقل یک رشته را اضافه کنیم، اما این امر مستلزم آن است که ساختار فعلی و زیر ساختی که وجود دارد حفظ و  اصلاح شود که در آن صورت وزارتخانه هم از همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی استقبال می کند.

در  بخش‌هایی از این جلسه، روسای واحدهای استان هم دغدغه‌ها و انتظارات خود را در زمینه تصویب و تائید قطعی رشته بیان کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1103195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =