پیام تسلیت مقامات و مسئولان در پی در گذشت استاد علی حکیمی

مقامات در پیامی ارتحال حجت الاسلام و المسلمین علی حکیمی استاد برجسته قرآن پژوه و از مولفان دائرةالمعارف الحیات را تسلیت گفتند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری ایسکانیوز؛ مقامات سیاسی و کشوری در پیامی ارتحال حجت الاسلام و المسلمین علی حکیمی استاد برجسته قرآن پژوه و از مولفان دائرةالمعارف الحیات را تسلیت گفتند.

محدباقر قالیباف درگذشت حجت‌الاسلام و المسلمین علی حکیمی را تسلیت گفت

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی ارتحال حجت الاسلام و المسلمین علی حکیمی استاد برجسته قرآن پژوه و از مولفان دائرةالمعارف الحیات را تسلیت گفت. متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَهٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ

 ارتحال حجت الاسلام و المسلمین علی حکیمی استاد برجسته قرآن پژوه و از مولفان دائرةالمعارف الحیات موجب تاسف و تاثر گردید.

ایشان از روحانیون توانمند در فلسفه، کلام، معارف فقهی و اخلاقی و از تربیت شدگان مکتب معارف خراسان بودند که در سراسر عمر پر برکت خویش به فراگیری علوم دینی در نزد عالمان گرانقدر و نشر و ترویج شعائر اسلامی و اهل بیت علیهم السلام اهتمام داشتند و در زمینه علوم روز و برون‌حوزه‌ای نیز مطالعات و پژوهش‌های فراوانی را انجام دادند.

ضمن عرض تسلیت این ضایعه به روحانیت محترم‌ و حوزه های معزز علمیه خراسان، پژوهشگران علوم قرآنی، بیت مکرم و خاندان ارجمند به ویژه برادر بزرگوارشان استاد محمدرضا حکیمی، برای آن فقید سعید علو درجات و رحمت واسعه و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم.

رئیس جمهوری منتخب درگذشت حجت الاسلام علی حکیمی را تسلیت گفت

متن پیام حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی بدین شرح است:

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ
خبر درگذشت روحانی پارسا و قرآن پژوه «حجت‌الاسلام والمسلمین علی حکیمی» موجب تاسف و تاثر شد.
این اندیشمند فرزانه عمر شریف خود را در راه کسب و نشر معارف اهل بیت علیهم السلام و تربیت شاگردانی کوشا گذراند و در این راه با قلم شیوا و دانش عمیق خود، آثار ارزشمندی را به یادگار گذاشت.
 اینجانب مصیبت وارده را به بیت شریف آن مرحوم و بویژه اخوان ارجمندش و نیز دوستان، شاگردان و اساتید حوزه علمیه مشهد تسلیت عرض نموده و ضمن طلب مغفرت و رحمت واسعه الهی برای ایشان، برای بازماندگان از درگاه حق تعالی اجر و صبر مسألت دارم.

تولیت آستان قدس رضوی ارتحال حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی حکیمی را تسلیت گفت

متن پیام حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی به شرح زیر است:

 بسم‌الله الرحمن الرحیم

عاش سعیداً و مات سعیداً

چه سخت و اندوه‌بار است فقدان عالمی مهذّب و محققی گران‌قدر و زاهدی پارسا و متخلّق.

جناب حجت‌الاسلام‌والمسلمین آقای علی حکیمی(ره) که عمر شریفش را درراه کسب و نشر معارف نورانی اهل‌بیت سلام‌الله علیهم  سپری کرده بود و از اساتید بزرگی چون مرحوم آیت‌الله حاج شیخ مجتبی قزوینی و حضرت حافظیان(ره) بهره‌های سلوکی و معنوی وافر برده بود، به‌سوی معبودش‌ جلّ و علی پرواز نمود. تعبّد ایمانی، تعهّد انقلابی، زهد سلمانی از وی چهره‌ای درخشان ساخته بود.

حضور در محضرش، سخن، سکوت و نگاهش دل را متوجّه خداوند تبارک‌وتعالی می‌نمود.
این‌جانب با اندوه و تأثر، ارتحال این روحانی جلیل‌القدر را به محضر مبارک رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی، علماء و بزرگان حوزه علمیه خراسان، اخوان مکرّم و محترم ایشان جناب استاد آقای محمدرضا حکیمی و جناب حجت‌الاسلام‌والمسلمین آقای محمد حکیمی و همه علاقه‌مندان تسلیت و تعزیت می‌گویم و در جوار مضجع شریف و نورانی حضرت ثامن‌الحجج علیه آلاف التحیّة والثناء از خداوند تبارک‌وتعالی رحمت و رضوان الهی را برای آن مرحوم و شکیبایی و پاداش معنوی برای بازماندگان معزّز و محترم درخواست می‌نمایم.

حجت‌ الاسلام علی حکیمی پژوهشگر و از نویسندگان دایرة‌المعارف الحیاة بود که در سن ۷۸ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1103302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =