چین خواستار تصمیم‌گیری آمریکا درباره لغو تحریم‌های یکجانبه علیه ایران شد

سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن تاکید بر لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران، خواستار احیا و بازگرداندن برجام به مسیر اصلی خود شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز؛ «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین در ششمین سالگرد حصول برنامه جامع اقدام مشترک (JCPOA) بر احیا و بازگرداندن این توافق (برجام) به مسیر اصلی خود تاکید کرد.

لیجیان در نشست خبری وزارت امور خارجه چین گفت: ۱۴ ژوئیه ششمین سالگرد برجام در مورد مسئله هسته‌ای ایران بود. برجام، نتیجه ۱۳ سال مذاکره دقیق و نتیجه مهم دیپلماسی چندجانبه است که با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل تأیید شده است. تلاش‌های مشترک برای حفاظت و اجرای برجام در خدمت منافع مشترک جامعه جهانی است.

وی در خصوص مواضع پکن در قبال این توافق گفت: چین همیشه معتقد است که اجرای کامل و موثر توافق تنها راه موثر برای حل مسئله هسته‌ای ایران است. چین از این واقعیت که آمریکا به دنبال بازگشت به برجام است استقبال می‌کند. در این میان، طرف آمریکایی باید با انجام اقدامات مشخص صداقت خود را برای جلب مجدد اعتماد جامعه جهانی نشان دهد. مذاکرات برای از سرگیری این توافق وارد مرحله نهایی شده است. همه احزاب اراده سیاسی خود را برای رسیدن به توافق نشان داده اند، اما هنوز اختلافاتی وجود دارد که باید برطرف شوند.

سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن تاکید بر لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران افزود: آمریکا باید درمورد لغو تحریم‌های یک جانبه غیرقانونی خود علیه ایران و اشخاص ثالث تصمیماتی را اتخاذ کند. ایران هم باید تعهدات خود را به طور کامل از سر بگیرد.

لیجیان در انتها افزود: چین به عنوان یکی از طرف‌های مهم برجام، کاملاً متعهد به حفظ صلاحیت و اثربخشی برجام و قطعنامه شورای امنیت و مشارکت سازنده در مذاکرات آمریکا و ایران برای از سرگیری تعهدات است. ما بر روی همه طرف‌ها کار خواهیم کرد تا اجماع ایجاد کنیم، اختلافات را برطرف کنیم و برجام را در زمانی مشخص به مسیر درست برگردانیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1103307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =