هلال احمر برای وقوع احتمالی سیل در ۱۱ استان به حالت آماده‌باش درآمد

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: در پی اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی و احتمال وقوع سیل در ۱۱ استان، پایگاه‌ها، شعب و عوامل امدادی هلال احمر در این استان‌ها به حالت آماده باش درآمده است. بارش‌ها از روز گذشته آغاز و موجب سیل و آبگرفتگی در سه استان شده است.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از سازمان امداد و نجان هلال احمر، مهدی ولی‌پور افزود: در استان آذربایجان شرقی بر اثر سیل یک مرد ۸۰ ساله در شهرستان اسکو جان باخت، همچنین یک تیم از امدادگران هم در حال ارزیابی خسارات سیل در این استان هستند.

وی اظهار کرد: ۲ شهر و هشت روستا در شهرستان‌های ارومیه، سلماس و خوی از سیل متاثر شدند که علاوه بر ارزیابی امدادگران از مناطق متاثر از سیل، ۲ خانه هم از آب تخلیه شد.

ولی‌پور تصریح کرد: در استان سیستان و بلوچستان ۴۳ روستا در شهرستان‌های سرباز، چابهار و قصر قند، دچار سیل و آبگرفتگی بوده که در این مناطق ۱۶ نفر امدادرسانی و اسکان داده شدند؛ امدادرسانی در شهرستان سرباز نیز ادامه دارد. سایر مناطق دچار آبگرفتگی جزئی یا انسداد راه‌های ارتباطی شده‌اند.

به گفته وی، استان‌های گلستان بدون مداخلات جوی بوده، کرمان ورزش باد شدید و هرمزگان بارش باران داشته که هیچ کدام نیاز به امدادرسانی نداشتند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1103326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =