روحانی: امیدواریم مدارس در مهرماه بازگشایی شود

حسن روحانی رئیس‌جمهوری گفت: واکسن برای آموزش و پرورش مد نظر قرار گرفته شده است تا مدارس در مهر گشایش یابد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری ایسکانیوز، حجت الاسلام والسملمین حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه ستاد مقابله با کرونا اظهار کرد: حدود ۱۷ ماه از ورود ویروس کرونا به کشور می‌گذرد، ویروسی که به شکل‌های مختلف در کشور خود را نشان داد و امروز به صورت ویروس هندی درآمده و از شرق کشور وارد شده و مرزهای کشور را فرا گرفت و به سمت عمق کشور در حال حرکت است.

روحانی افزود: امروز برخی استان‌ها از نظر تعداد بستری‌های کرونایی شرایط مناسب ندارند و بستری‌های آن‌ها رو به افزایش است و باید بیشتر مراقبت کنیم.

وی ادامه داد: در ۱۷ ماه گذشته، این ویروس فشار زیادی در حوزه‌های اقتصادی و مشاغل وارد کرده؛ همچنین در مواردی مانند ورزش، آموزش و مناسک دینی، مشکلاتی را وارد کرده است.

رئیس جمهور در ادامه گفت: انتخابات، مناسک عید فطر، سفرهای تابستانی و ورود ویروس هندی از شرق کشور، کار را برای ما سخت کرد، به صورتی که امروز با خیز دیگر این بیماری در کشور مواجه هستیم.

وی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم از این ویروس فاصله بگیریم باید همه کشورهای دنیا از این ویروس فاصله گرفته باشند و استان‌های ما از این ویروس پاک شوند، که اگر این اتفاق رخ ندهد، بالاخره ویروس وارد کشور خواهد شد.

روحانی عنوان کرد: برای اینکه از ویروس کرونا فاصله بگیریم، بهترین راه این است که خود ما از ویروس فاصله بگیریم؛ یعنی در اجتماعات شرکت نکنیم و از ابزار بهداشتی و ماسک استفاده کنیم.

رئیس جمهور گفت: امروز ۴۸ درصد مردم به دستورالعمل‌های بهداشتی عمل می‌کنند که این عدد پایین است و توقع ما این است که تا ۹۰ درصد مردم دستورالعمل‌ها را رعایت کنند؛ چراکه ویروس هندی شیوع پیدا کرده و اگر اجتماعات زیاد شکل بگیرد مشکلات متعددی برای مردم ایجاد خواهد شد.

وی درباره واکسیناسیون کرونا گفت: بیش از ۷ میلیون واکسن کرونا تزریق شده است؛ همچنین ۲ میلیون دیگر نیز توزیع شده و به تدریج تزریق خواهد شد؛ افزون بر این در طول این هفته ۶ تا ۷ میلیون دز واکسن وارد کشور می‌شود؛ در مرداد ماه حدود ۱.۵ میلیون دز واکسن داخلی به دستمان جهت تزریق می رسد.

روحانی اظهار کرد: در دو هفته آینده ۱۰ میلیون دز واکسن در دست داریم که ظرف ۲۰ روز تزریق خواهد شد.

وی گفت: وعده‌ای که به مردم دادیم که افراد ۶۵ سال و بیماران خاص تا پایان دولت واکسینه می‌کنیم را عملی کردیم؛ در برخی از استان‌ها ۶۰ سال به بالا و برخی از استان‌ها ۵۰ سال به بالا و حتی برخی از استان‌ها ۱۸ سال به بالا واکسینه شدند.

روحانی افزود: واکسن برای آموزش و پرورش و معلمان و استادید دانشگاه و عشایر نیز در نظر گرفته شده و آنها به زودی واکسن نیز دریافت خواهند کرد. تزریق واکسن به این معنا نیست که مردم دستورالعمل‌ها را رعایت نکنند، واکسن به معنای کاهش مرگ و میر است، اما میزان ابتلا را کاهش نمی‌دهد. بسیاری از کشورها بعد از تزریق واکسن دستورالعمل‌ها را دیگر رعایت نکردند اما اکنون مجدد مردمشان را به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توصیه می‌کنند.

رئیس جمهور بیان کرد: اگر ما تمام مردم را واکسینه کنیم و در کشورهای اطراف ما کرونا شایع باشد باز هم ممکن است کرونا وارد کشور شود؛ پس مصونیت کافی برای زمانی است که واکسیناسیون در سراسر کشورها انجام شود بسیاری از کشورهای اروپایی واکسیناسیون را انجام دادند، اما به دلیل اینکه کشورهای اطرافشان واکسن دریافت نکردند مجدد بیماری در آن کشورها شایع شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1103368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      0 0
      مگه به حرف روحانی دو هفته دیگه میره اون حق ندارد برای بچه‌های مردم تصمیم بگیرد مگر ازجون بچه ها مون سیر شدیم ما که نمیذاریم حتی معلمان هم واکسینه بشن به بچه‌های ما ربطی ندارد