مالزی در مقطع تحصیلات تکمیلی بورس تحصیلی می‌دهد

دولت مالزی در مقاطع کارشناسی ارشد، دکتری برای سال تحصیلی ۲۰۲۲-۲۰۲۱ بورس تحصیلی ارائه می‌دهد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، براساس مبادلات فرهنگی، علمی و آموزشی میان جمهوری اسلامی ایران و دولت مالزی و پیرو مذاکرات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با همتایان دولت مالزی، با اعطای تعدادی بورس متقابل در رشته‌های تحصیلی مختلف در مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد برای سال تحصیلی ۲۰۲۲-۲۰۲۱ موافقت شد.

بر همین اساس و بنا به سیاست‌های اعطایی بورس دولت جمهوری اسلامی ایران، علاقمندان می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی  https://biasiswa.mohe.gov.my/INTER/index.php  نسبت به ثبت‌نام اولیه در رشته‌ها و دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اقدام کنند. متقاضیان برای مشاهده این لیست می‌توانند اینجا کلیک کنند.

متقاضیان پس‌ از ثبت‌نام در سامانه، ضروری‌ است تا پایان وقت اداری ۲۰ مردادماه ۱۴۰۰ برابر با ۲۳ آگوست ۲۱۲۰ با مراجعه به سامانه اطلاع ‌رسانی اداره‌کل‌ بورس و اعزام دانشجویان، نسبت به ثبت‌نام در سامانه جامع امور دانشجویان(سجاد) اقدام کنند. متقاضیان باید توجه داشته باشند پس از پایان مهلت مقرر به هیچ گونه درخواستی ترتیب اثر داده نخواهد شد. 

لازم به ذکر است، این ثبت‌نام به منزله ثبت‌نام اولیه است و ارزیابی و تایید نهایی پذیرش متعاقباً اعلام خواهد شد. انتخاب متقاضیان برتر براساس سوابق تحصیلی، نمره زبان انگلیسی، سایر توانمندی‌های علمی و همچنین ارزیابی مصاحبه دانشگاه پذیرنده انجام می‌گیرد.

براساس سیاست‌های کلی وزارت علوم،تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین اصلاح ماده ۳۵ معافیت تحصیلی مجلس شورای اسلامی ۱۱ شهریور ۹۶، متقاضیان دیپلمه برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌ها را صرفاً محدود به دانشگاه‌های داخل کشور هستند، در همین راستا بورس دولت‌های خارجی شامل دوره‌های کارشناسی و عمومی رشته های پزشکی نیست.

متقاضیان باید توجه داشته باشند در سال جدید تحصیلی، امکان درخواست مرخصی برای ثبت‌نام حتی برای ( یک یا دو ترم ) وجود نخواهد داشت. کمیته بررسی اولیه متشکل از نهادهای ذیربط، متقاضیان واجد شرایط اولیه را برای تصمیم‌گیری نهایی به شورای مرکزی بورس معرفی خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1103373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • الی MY ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
      0 0
      بورسیه یاد شده در سال 2021 فقط برای کشورهای ASEAN، مراکش و فلسطین در نظر گرفته شده. پخش این خبر موجب سردرگمی متقاضیان ایرانی و سودجویی شرکت های اعزام دانشجو خواهد شد.