وزیر ارشاد دولت جدید در ماه‌های اول کمیته‌های مشورتی تشکیل دهد

منتقد سینما گفت: وزیری موفق است که اهل مشورت با کارشناسان و اهالی فرهنگ و هنر کشور باشد و کمیته های مشورتی از بین اهالی فرهنگ و هنر در ماه‌های اول استقرار دولت تشکیل دهد.

حمیدرضا مدقق،منتقد سینما در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری ایسکانیوز در خصوص مهمترین ویژگی‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم اظهار کرد: وزیر منتخب باید اهل فرهنگ و هنر باشد و در این حوزه احاطه و تسلط کافی برای رویارویی با مشکلات و معضلات داشته باشد.

مدقق ضمن بیان مطلب فوق خاطرنشان کرد: از وزیر ارشاد دولت سیزدهم متوقعیم بتواند به وضعیت معیشتی هنرمندان که به ویژه به خاطر شیوع ویروس کرونا بسیار آسیب دیده‌اند توجه کرده و این موضوع را جزو اولویت اول خود قرار دهد.

این روزنامه‌نگار و سردبیر علمی فرهنگی هنری شبکه تلویزیونی خبر افزود: مسائلی مانند بیمه، بازنشستگی و معضلات کرونا باید جزو سرفصل‌های ویژه‌ی دولت سیزدهم بوده و بتوانند در تعامل با دیگر نهادهای دولت و مجلس این مشکلات را حل و فصل کند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: وزیر منتخب باید توجه کند معاونانی که انتخاب می‌کند با حوزه کاری خود آشنا باشند و چه بسا بهتر است که از دل همان حوزه انتخاب شوند، به عنوان مثال معاونت سینمایی از دل اهالی سینما انتخاب شده و معاونت مطبوهاتی هم از دل اهالی مطبوعات انتخاب شود.

کارشناس رسانه در پایان تاکید کرد: وزیری موفق است که اهل مشورت با کارشناسان و اهالی فرهنگ و هنر کشور باشد و کمیته های مشورتی از بین اهالی فرهنگ و هنر در ماه‌های اول استقرار دولت تشکیل دهد و در ابتدا به تقاضاها توجه کند و پس ازآن با برنامه ریزی درست مشکلات این حوزه را حل و فصل کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1103389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =