اردوی جهادی جهادگران واحد تهران غرب در مدارس استثنایی

مسئول جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاداسلامی تهران غرب گفت: اردوی جهادی دانشجویان جهادگر در دبستان‌های استثنایی دخترانه شهدای تقی‌زاده ۳ و استثنایی پسرانه ۴ کهریزک برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، اردوهای جهادی-دانشجویی علی­رغم سختی‌های موجود ناشی از فعالیت در مناطق محروم یا در شرایط جوی نامساعد، یکی از جذاب­ترین و پرطرفدارترین فعالیت‌های دانشجویان است. این اردوها بیشتر در ایام تعطیل نوروز و تابستان برگزار می‌شود. اردوهای جهادی با توجه به اهداف، فواید و ظرفیت‌هایی که در آن نهفته است، زمینه مناسبی برای تعلیم و تربیت روحیه جهادی، فداکاری و تقویت روحیه جمعی مناسب خواهد بود.

مهدی اکبری در گفت‌وگو با ایسکانیوز درباره اردوی جهادی بسیج دانشجویی واحد تهران غرب اظهار کرد: این اردو از عید قربان آغاز شده و تا عید سعید غدیر ادامه خواهد داشت و حدود ۱۰ نفر از دانشجویان پسر در اردوی جهادی فعالیت دارند. همچنین فعایت‌ها کاملا عمرانی و فیزیکی خواهد بود.

وی درباره مکان برگزاری اردوی جهادی واحد تهران غرب عنوان کرد: دانشجویان جهادگر این واحد دانشگاهی قصد دارند در دبستان استثنایی دخترانه شهدای تقی‌زاده ۳ و دبستان استثنایی پسرانه ۴ کهریزک  فعالیت جهادی انجام دهند. 

مسئول جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاداسلامی واحد تهران غرب با اشاره به اینکه دانشجویان در این مدارس فعالیت ایمن‌سازی انجام می‌دهند، گفت: در این اردو دانشجویان بسیجی مناسب سازی امکانات دبستان برای حضور دانش آموزان استثنایی را انجام می‌دهند تا امکانات آموزشی و رفاهی مدارس برای حضور این دانش‌آموزان مهیا شود.

وی با اشاره به اینکه دانش آموزان استثنایی شامل بیماران اوتیسم و سندرم داون در مناطق محروم به شدت مظلوم واقع شدند، گفت: مدارس مناطق محروم نسبت به سایر مناطق شهرهای بزرگ از لحاظ امکانات و نوسازی محروم هستند و مدارس استثنایی در این بین، کمتر مورد توجه مسئولان آموزش و پرورش این مناطق  قرار دارند.

به گفته اکبری، دانش‌آموزان استثنایی به دلیل شرایط بیماری که دارند متوجه آسیب رساندن به خود یا دیگری نیستند، در همین راستا نیاز است که کلاس‌های درس این مدارس مناسب سازی شوند. به عنوان مثال پنجره‌ها به طور قطع حفاظ داشته باشند یا نقاط پر خطر مانند شیشه‌ها پوشانده شوند.

این دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی درباره چالش اصلی برگزاری این اردوی جهادی مطرح کرد: اگر فرد نیکوکاری بخواهد برای فعالیت جهادی یا خیرخواهانه هزینه‌ای را پرداخت کند، شامل نظام مالیاتی می‌شود. ما تلاش داریم که اگر امکان داشته باشد، از معافیت مالیاتی برای هزینه‌های این اردوی جهادی استفاده کنیم.

گفتنی است پروین داداندیش رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب و حجت الاسلام قوامی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این واحد به همراه افضلی‌نیا رئیس اداره آموزش و پرورش کهریزک، فرحی مدیر دبستان استثنایی دخترانه تقی زاده ۳، پورسهراب مدیر دبستان استثنایی پسرانه تقی زاده ۴ از این مدارس بازدید به عمل آوردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1103396

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =