آغاز واکسیناسیون معلمان و استادان از مردادماه

رئیسی از آغاز واکسیناسیون معلمان در مرداد ماه خبر داد و گفت: در تامین واکسن برای افراد بالای ۶۰ سال مشکلی نخواهیم داشت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در پایان جلسه ستاد ملی کرونا به تشریح وضعیت بیماری کرونا در کشور پرداخت و گفت: در حال حاضر ۱۶۹ شهر کشور در وضع قرمز، ۱۶۶ شهر در وضع نارنجی و ۱۱۳ شهر در وضع زرد قرار دارند.

او با اشاره به آخرین روند واکسیناسیون در کشور اظهار کرد: خوشبختانه طی چند روز گذاشته واکسیناسیون روند خوبی داشته است. در ارتباط با تامین واکسن برای افراد ۶۰ سال به بالا در دوز اول و دوم مشکلی نخواهیم داشت.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا  با بیان اینکه در هفته جاری ۶ میلیون دوز واکسن وارد کشور خواهد شد، گفت: در جزایر خلیج فارس به جز کیش و قشم افراد ۱۸ سال به بالا واکسینه خواهند شد.

او از آغاز واکسیناسیون معلمان در مرداد ماه خبر داد و افزود: به زودی کار واکسیناسیون برای افراد ۵۰ سال به بالا نیز آغاز خواهد شد. عشایر ۱۸ سال به بالا نیز از ماه آینده واکسینه می‌شوند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد: در کشور ویروس دلتا در حال چرخش بوده و همه استان ها را درگیر کرده است.

رعایت شیوه نامه‌ها به زیر ۵۰ درصد نزول کرد

او با بیان اینکه میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی در سطح کشور به زیر ۵۰ درصد رسیده است، گفت: میزان پلمب‌ها و جرائم برای عدم رعایت دستورالعمل‌ها کم نیست اما جریمه به تنهایی کافی نخواهد بود. مردم باید از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

رئیسی گفت: تالارها، رستوران ها، مراکز سرپوشیده و استخرها می توانند مرکز انتقال ویروس باشند؛ قدرت سرایت ویروس جدید بالاست و اگر کوتاهی صورت گیرد، آمار ابتلا به ویروس افزایش پیدا می‌کند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد: همچنان میزان شیوع ویروس کرونا در جنوب کشور هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کرمان در حال افزایش است.

رئیسی گفت: در استان‌های خوزستان، بوشهر، سیستان بلوچستان، خراسان جنوبی و هرمزگان واکسیناسیون را از افراد ۵۰ سال به بالا آغاز کردیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1103470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =