شمار قربانیان سیل آلمان و بلژیک به 168 نفر رسید

مرگ 168 نفردر سیل ویرانگر اخیر در آلمان و بلژیک تایید شده اما هنوز صدها نفر در پی این سیل مفقود هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز،‌ خبرگزاری دویچه‌وله آلمان شامگاه شنبه گزارش داد که شمار قربانیان سیل ویرانگر اخیر در این کشور و بلژیک به دست کم 168 نفر رسیده است.

این سیل در آلمان که بدترین بلای طبیعی طی نیم قرن گذشته به شمار می‌آید تا کنون 141 قربانی به همراه داشته و صدها نفر همچنان مفقود شده‌اند و ارتباطات با برخی مناطق هنوز برقرار نشده است.

مرکز ملی بحران بلژیک نیز شمار قربانیان سیل را 27 نفر اعلام کرده است. 

«آنکلا مرکل» صدر اعظم آلمان قصد دارد از مناطقی که سیل اخیر آنها را ویران کرده بازدید کند.

بر اساس تصاویر منتشر شده، در برخی مناطق آلمان جاده‌ها را آب برده و خودروها را روی هم انباشته کرده و در برخی مناطق خانه‌ها را تا سقف آب گرفته و مردم وحشت‌زده از مناطق سیل زده تخلیه می‌شوند.

در حالی که بخش‌های دورافتاده روستایی آلمان شدیدترین سیل اروپا در دهه‌های گذشته را تجربه می‌کند، سوالاتی در خصوص اشکالات سیستم هشدار سیل پیچیده این کشور اروپایی مطرح شده است. 

مقام‌های آلمانی روز جمعه اعلام کردند سیستم هشدار آن‌ها که شامل شبکه‌ای از حسگرها برای اندازه‌گیری سطح  رودخانه در زمان واقعی است، به شکل طبیعی کار می‌کند؛ اما به گفته آن‌ها، مشکل، میزان بی‌سابقه بارش و سرعت آن بوده که حتی نهرها و رودخانه‌هایی که در حالت معمول تهدید محسوب نمی‌شوند را سرریز کرده است. 

نیروهای امدادی امروز شنبه همچنان به جستجو در بخش‌های سیل‌زده غرب آلمان برای جستجوی بازماندگان سیلی که بدترین بلای طبیعی این کشور در نیم قرن گذشته محسوب می‌شود، ادامه دادند. در همین حال، به گزارش رویترز، سطح آب در بسیاری از مناطق همچنان بالاست و خانه‌ها فرو می‌ریزند. 

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1103482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =