دفاتر استانی ایسکانیوز در سراسر کشور راه‌اندازی می‌شود

معاون فضای مجازی و شبکه‌سازی خبرگزاری ایسکانیوز در نشستی از فراهم‌شدن بستر راه‌اندازی دفاتر استانی این خبرگزاری در دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، معاون فضای مجازی و شبکه‌سازی خبرگزاری ایسکانیوز در نشست با نمایندگان کانون‌ها و تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اصفهان از فراهم‌شدن بستر راه‌اندازی دفاتر استانی این خبرگزاری در دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور خبر داد.

علی صادقچه در جمع دانشجویان و نمایندگان کانون‌ها و تشکل‌های دانشجویی گفت: ظرفیت عظیم و توانمند دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی، فرصتی ایده‌آل در شرایط کنونی فراهم کرده است تا با بهره‌بره‌داری از این ظرفیت و علاقمندی دانشجویان بتوانیم با تقویت خبرگزاری ایسکانیوز، این خبرگزاری را به یکی از قویترین و روزآمدترین خبرگزاری‌های کشور و حتی سطح منطقه تبدیل کنیم.

وی با اشاره به سخن شهید بهشتی که دانشجو را موذن جامعه می خواند، بیان کرد: موذن جامعه برای ایفای نقش خود در جامعه، نیازمند ماذنه و بلندگو است و این دو ابزار برای ایفای نقش دانشجوی آرمانگرا و مطالبه گر، رسانه است.  متاسفانه بستر این فعالیت در دانشگاه‌های ما آنچنان که باید، فراهم نشده است.

معاون خبرگزاری ایسکانیوز ادامه داد: توجه به قدمت و فعالیت کشورهای غربی و اروپایی در بحث رسانه و قبول این مساله که ما خالق آن نیستیم و تنها می توانیم از این ابزار به نفع خود بهره برداری کنیم، ما را به این سمت و سو سوق می دهد که با تقویت و چابک سازی ابزارهای اطلاعاتی و خبررسانی در دسترس اعم از رسانه های مکتوب، رسانه‌های دیداری و شنیداری و فضای مجازی، بهترین بهره گیری را از این مقوله داشته باشیم.

صادقچه ضمن بیان تاکید ریاست عالیه دانشگاه آزاد اسلامی بر تقویت و توسعه فعالیت این خبرگزاری بر اساس رسالت‌ها و ماموریت های آن، بیان کرد: یکی از شاخصه‌ها و وجوه تمایز خبرگزاری ها در عرصه اطلاع رسانی، عناصری همچون سرعت، صحت، روشنگری و سطح فراگیری آن است و با راه‌اندازی پایگاه های خبری ایسکانیوز در سراسر کشور، رسالت ایجاد بستر مناسب برای رقابت و هنرنمایی دانشجویان توانمند دانشگاه آزاد اسلامی در این میدان حساس فراهم خواهد شد.

وی ظرفیت بالقوه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی برای جبران عقب ماندگی رسانه ای در کشور را قابل توجه خواند و افزود: وجود امکانات و ابزار مناسب در بحث رسانه و تولید خبر و بهره گیری از استادان مجرب و میدان دیده و در دست داشتن دانش راه اندازی خبرگزاری، مجموعه مدیریت این رسانه ملی را بر آن داشت تا با تشکیل باشگاه خبرنگاران دانشجویی در سطح عمومی و در سراسر کشور، گام بلندی در جهت جبران این عقب ماندگی برداشته شود.

صادقچه با بیان ویژگی و کارکرد رسانه‌های عمودی و افقی خاطرنشان کرد: در تمام مباحث و رقابت های تجاری و همچنین در ارائه خدمات به مشتری، توجه به سه مقوله اولین، بهترین و متفاوت ترین نوع ارائه، از مهم ترین عوامل موفقیت و ماندگاری آن فعالیت است و نوع نگاه دانشجو به جایگاه و ماموریت رسانه، خود و دانشگاه، می تواند ما را در دست یابی به خواسته‌ها و کارکردهای مطلوب رسانه نزدیک‌تر کند.

در ادامه سعید شریفی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) گفت: در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، تربیت نیروی متخصص مبحث رسانه در کشور کمتر مورد توجه قرار گرفته است و در این راستا، جای خالی تاسیس یک دانشکده تخصصی رسانه با اساتید مخصوص این رشته احساس می شود.

وی ضمن دعوت از دانشجویان برای حضور و مشارکت در فعالیت های مختلف دانشگاه، اشاره کرد: در مجموعه معاونت فرهنگی و دانشجویی، بسترهای فعالیت دانشجویی در زمینه های مهارتی، علمی، هنری، ورزشی و خدماتی فراهم بوده و به صورت مستمر، توانمندی ها، جهت گیری ها، اهداف و ظرفیت فعالیت های دانشجویی سنجش می‌شود.

در این نشست، نمایندگان کانون ها و تشکل‌های دانشجویی، به بیان سوابق کاری، توانمندی‌ها و حوزه فعالیت کانون یا تشکل مربوطه پرداخته و در پایان، انتخابات مربوط به گزینش و معرفی نماینده استانی خبرگزاری ایسکانیوز با توجه به سوابق و تجربیات نامزدها در حوزه رسانه و خبر برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1103540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =