بورسیه ۵۰۰ دلاری برای دانشجویانی که واکسن می‌زنند!

دانشگاه‌های آمریکا با اجرای طرح‌های تشویقی و تنبیهی مانند بورسیه و تخفیف شهریه، دانشجویان را به زدن واکسن ترغیب می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، ۲۵ درصد جوانان ۱۸ تا ۲۵ سال آمریکایی مردد هستند که واکسن بزنند یا نه. نگرانی این افراد در مورد میزان ایمنی واکسن و عوارض جانبی آن است. به همین دلیل، دانشگاه‌های این کشور به دنبال راهکارهایی برای ترغیب دانشجویان به واکسیناسیون هستند.

دانشگاه استاکتون (Stockton University) نیوجرسی یکی از صدها دانشگاهی است که دانشجویان خود را ملزم کرده تا پیش از بازگشایی دانشگاه‌ها در پاییز امسال، واکسن بزنند. دانشجویان این دانشگاه تا ۱۰ مردادماه فرصت دارند مدارک خود را برای واکسیناسیون به دانشگاه ارائه بدهند یا به دلایل پزشکی و مذهبی درخواست معافیت بدهند.

این دانشگاه برای ایجاد انگیزه در دانشجویان خود اعلام کرده بود که اگر دانشجویان تا ۱۷ تیرماه واکسن واکسن زده باشند، می‌توانند از یک سال شهریه رایگان یا یک سال خوابگاه و تغذیه رایگان بهره‌مند شوند. مسئولان این دانشگاه در نظر دارند دو طرح تشویقی دیگر هم در مردادماه اجرا کنند.

مسئولان دانشگاه استاکتون گزارش داده‌اند که حدود ۹۰ درصد، از سه هزار و ۵۰۰ دانشجوی این دانشگاه تاکنون مدارک خود را ارائه داده‌اند و حدود ۱۰ درصد دانشجویان درخواست معافیت کرده‌اند.

مسئولان چند دانشگاه دیگر آمریکایی هم معتقدند که هنوز برای نتیجه‌گیری در مورد میزان واکسیناسیون دانشجویان زود است.

جو کاردونا (Joe Cardona) سخنگوی دانشگاه دولتی رووان (Rowan University) در نیوجرسی می‌گوید؛ دانشجویان این دانشگاه در صورت دریافت واکسن می‌توانند از شارژ ۵۰۰ تا هزار دلار کارت اعتباری دانشجویی خود بهره‌مند شوند.

دانشگاه استون هال (Seton Hall University) هم از دانشجویان و اعضای هیئت علمی خود خواسته اظهارنامه وضعیت واکسیناسیون خود را به دانشگاه ارائه دهند. آخرین گزارش‌ها بیانگر این است که حدود ۷۵ درصد دانشگاهیان کاملا واکسینه شده‌اند، حدود چهار درصد فاز اول واکسن را تزریق کرده‌اند، حدود ۷ درصد گفته‌اند که به دنبال برنامه‌ریزی برای واکسیناسیون هستند و ۱۴ درصد باقی مانده هم اعلام کرده‌اند که به دنبال معافیت از واکسن هستند.

مری بث زمن (Mary Beth Zeman) سخنگوی دانشگاه ویلیام پترسون (William Paterson University) گزارش می‌دهد که تا به امروز ۶۱ درصد دانشجویان این دانشگاه هر دو مرحله یا مرحله اول واکسن را دریافت کرده‌اند و این تعداد مدام در حال افزایش است.

دانشگاه مریلند (The University of Maryland) منطقه بالتیمور هم بن خرید هفتگی مواد غذایی به ارزش ۱۰۰ دلار به دانشجویانی که واکسن بزنند، اهدا می‌کند. این دانشگاه همچنین به قید قرعه یک بورس تحصیلی ۵۰۰ دلاری برای یک دانشجویان یا کارت پارکینگ رایگان برای کارمندان اعطا می‌کند.

طرح‌های دانشگاه‌های آمریکا برای دانشجویان، تنها تشویقی نیست و برخی دانشگاه‌ها مانند دانشگاه راتگرز (Rutgers University) نیوجرسی، اعلام کرده‌اند؛ دانشجویانی که واکسینه نشوند، نمی‌توانند در کلاس‌ها شرکت کنند.

دانشگاه ویک فارست (Wake Forest University) کارولینای شمالی هم با ارسال پیامی به دانشجویان هشدار داد که اگر مدارک واکسیناسیون یا دخواست معافیت خود را تا اول آگوست ارائه ندهند، از انتخاب واحد و گرفتن خوابگاه محروم می‌شوند. در این پیام آمده است؛ دانشگاه تضمین نمی‌کند که شما می‌توانید دوباره آن واحدها را انتخاب کنید یا خوابگاه مورد نظرتان را بگیرید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1103567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =