بررسی رتبه بندی معلمان در کمیسیون مشترک مجلس

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از تشکیل کمیسیون با حضورکمیسیون‌های آموزش و تحقیقات، برنامه و بودجه و اجتماعی مجلس برای بررسی رتبه بندی معلمان خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، محمد خدابخشی نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره نشست عصر امروز (یکشنبه 27 تیرماه) کمیسیون متبوعش اظهار داشت: نشست کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با حضور نمایندگانی از سازمان برنامه و بودجه و دیوان و محاسبات مجلس برگزار و در مورد بند «و» تبصره 2 قانون بودجه 1400 بحث و گفت‌وگو شد.

وی افزود: در این نشست بر روی اجزای 1 و 7 بند «الف» تبصره 12 قانون بودجه 1400 بحث و گفت‌وگو صورت گرفت و کمیسیون جمع‌بندی در این خصوص صورت داد.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: مواردی که مربوط به همسان‌سازی حقوق اعضای هیأت علمی بود با توجه به اینکه اعتراضاتی توسط هیأت علمی‌های پژوهشی در وزارت علوم و اعضای هیأت علمی در سایر دستگاه‌های اجرایی صورت گرفته بود مقرر شد با رئیس مجلس مکاتباتی در این خصوص صورت دهیم.

خدابخشی خاطرنشان کرد: قرار شد نظر کمیسیون به این شکل انعکاس داده شود تا اعضای هیأت علمی که در وزارت علوم اعم از آموزشی و پژوهشی و سایر اعضای هیأت علمی در سایر دستگاه‌های اجرایی مطابق با ضوابط وزارت علوم فعالیت و مجوز دارند نیز مشمول همسان‌سازی شود.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: در خصوص تصویب‌نامه‌ای که دولت برای بحث حقوق‌ها در تبصره 12 گذرانده بود با توجه به اینکه این موضوع مربوط به کمسیون تطبیق قوانین و مقررات است، قرار شد که بر همین کمیته مصوبات دولت مورد بررسی قرار بگیرد که آیا مطابق با قوانین است یا خیر.

وی رتبه‌بندی معلمان و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را از دیگر مسائل بررسی شده در نشست امروز کمسیون برنامه و بودجه عنوان و تأکید کرد: قریب به اتفاق اعضای کمیسیون به اجرای احکام برنامه ششم توسعه بود و بر روی این احکام نظر موافق داشت و قرار شد برای رتبه‌بندی حقوق معلمان کمیسیون مشترکی با حضور آموزش و تحقیقات، کمیسیون برنامه و بودجه و اجتماعی مجلس تشکیل شود چرا که این مسئله دارای ابعاد مختلف است و باید همه این ابعاد دیده و تصمیم مناسب گرفته شود.

خدابخشی در پایان گفت:‌ همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نیز مورد تأکید برنامه و بودجه مجلس خواهد بود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1103583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • کارگر شدم IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      0 0
      جنابان قالیباف و نوبخت ونمایندگان مجلس در تاریخ خواهند نوشت در زمان تصمیم گیری شما ، دو تن از فرزندان سیزده ساله و نوزده ساله من که معلم هستم به دلیل عدم توانایی من در تامین نیازهای مادی آنها (خوراک و پوشاک و وسایل تحصیل) آنها ترک تحصیل کردند و وارد بازار بی رحم کارگری شدند(عملگی). سعی کنید برگی از افتخار در تصمیم گیری های شجاعانه به یادگار بگذارید من یک معلم با 28 سال سابقه هستم چرا تفاوت واریزی من و دیگر امتیازات با همکار متناظر در ادارات دیگر بالای ده میلیون هست ؟ این به جز مزایایی هست که معلم اصلا ندارد و کارمندان دیگر متوسط ماهیانه دو میلیون مزایا به جز آنچه در فیش هست دریافت میکنند نماینگان محترم اکنون گوشتان بگیرید چشمتان ببندید و با وجدانی خاموش، نفسی عمیق بکشید که افتخار شما این هست که حداقل دریافتی معلم از حداقل دریافتی کارگر کمتر هست(قانون مصوب خودتان) از مسئولان ارشد می خواهم با اجرای عدالت در واریزی ها ، کودک سیزده ساله ام را از کارگری و عملگی به سر کتاب و درس و محیط بازی برگردانند.