از خواص هلو چه می دانید؟

هلو میوه مخملی، خوش‌بو و آبدار یک میوه فوق‌العاده مفید برای سلامتی و زیبایی پوست می‌باشد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، هلو میوه ای بسیار لطیف اما با هسته ای سخت یک میوه پر از خاصیت می باشد، هُلو (به دری: شفتالو) میوه آبدار درخت هلو (نام علمی: Prunus Persica در لاتین به معنی سیب ایرانی) و دارای هسته ی سخت، گوشت زرد، یا نسبتاً سفید و پوستی مخملی است. بر اساس چسبیدن گوشت به هسته، این میوه به دو دسته هسته جدا و هسته چسب تقسیم می شود.

یکی از میوه هایی که تا حد زیادی با هلو ارتباط دارد شلیل است. ارتباط شلیل ها با هلو تا حدی است که در واقع گاهی اوقات محصولات هلو حاوی تعداد کمی شلیل است و برعکس. شلیل در واقع نوعی هلو با ژن مغلوب است که میوه های بدون کرک تولید می کند. درخت هلو سه نوع شاخه ساده، مرکب و کاذب تولید می کند. شاخه های ساده فقط جوانه رویشی تولید می کنند.

شاخه مرکب، جوانه رویش و زایشی و شاخه کاذب در طول شاخه جوانه زایش و در نوکم جوانه رویشی تولید می کند که در هنگام هرس نوک شاخه کاذب حذف می شود. جوانه گل هلو ساده است و در جانب شاخه های یک ساله تشکیل می شود.

کمک به هضم غذا

هلو به‌دلیل دارا بودن ویژگی‌های قلیایی و فیبر، می‌تواند سلامت دستگاه‌ گوارش را تضمین کند. فیبر رژیمی در هلوها، آب را جذب و از اختلال‌های معده مانند یبوست، اسهال، زخم‌ معده، ورم معده و جنبش‌های نامنظم روده پیش‌گیری می‌کند.

سم‌زدایی بدن

هلو برای پاک‌سازی و سم‌زدایی بدن مفید است و می‌تواند سموم مضر را از کبد و کلیه‌ها خارج کند. عصاره‌ هلو می‌تواند اثرات محافظتی روی کبد داشته باشد.

بهبود سلامت دندان

فسفر و کلسیم موجود در هلو، به تقویت استخوان‌ها و دندان کمک می‌کند و باعث حفظ یا بازسازی بافت‌های بدن می‌شود. همچنین فسفر می‌تواند از انواع بیماری‌های استخوانی مانند کلسیم‌زدایی که منجر به پوکی استخوان، به‌ویژه در زنان یائسه می‌شود، جلوگیری کند.

بهبود سلامت قلب

یکی دیگر از خواص هلو بهبود سلامت قلب است. ترکیبات فنولی موجود در پوست و گوشت هلو، از کلسترول بد خون می‌کاهد و کلسترول خوب را افزایش می‌دهد. به همین دلیل، وضعیت قلب و عروق در شرایط مطلوبی قرار می‌گیرد و فرد را از ابتلا به بیماری‌های قلبی دور نگاه می‌دارد.

ویژگی‌های ضدپیری

هلو سرشار از روی است که ویژگی‌های ضدپیری دارد. مصرف خوراکی‌های سرشار از روی، مانند هلو، تولید پادتن در بدن را افزایش می‌دهد و از صدمات سلولی ناشی از رادیکال‌های آزاد می‌کاهد. همچنین با افزایش هورمون تستوسترون در بدن، فرایند پیری اندام‌های تولیدمثل مردانه را به‌تأخیر می‌اندازد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1103623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =