با خوردن موز سیگار را ترک کنید

وجود املاح قوی، با جذب بالا در موز به بدن برای رهایی از نیکوتین موجود در سیگار کمک می‌کند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، تحقیقات نشان داده که انتخاب صحیح غذاھا، میوه‌ھای تازه، سبزی‌جات، نوشیدنی‌ھای غیرکربناته و محصولات لبنی، الگوی تولید بزاق را تغییر داده و به طور موقت باعث تغییر جوانه‌ھای چشایی می‌شوند، به گونه‌ای که دلپذیر بودن سیگار را در نظر فرد سیگاری، کاھش می‌دھند. بر اساس نتایج مطالعات، افراد سیگاری که از میوه‌ها و سبزی‌جات به میزان کافی استفاده می‌کنند، سه برابر بیشتر از سایر سیگاری‌ها که علاقه‌ای به مصرف میوه و سبزی ندارند، در ترک سیگار موفق هستند.

موز یکی از میوه های بسیار خوشمزه است که خواص بسیار زیادی دارد و برای سلامتی شما مفید است.به دلیل وجود پتاسیم در موز مصرف آن به تعداد روزی سه عدد می تواند سلامت قلب و عروق شما را تضمین کند. بهتر است این سه موز را همراه با خوردن وعده های غذایی مصرف نمایید تا از خطر لخته شدن خون در مغز خود جلوگیری کنید.

موز میتواند به کسانی که در تلاش برای ترک سیگارند کمک کند، موز در کنار پتاسیم و منیزیم، سرشار از ویتامین های B۱۲ و B۶ است، که می توانند به احیای نیروی بدن و خنثی سازی آثار ترک نیکوتین کمک کنند.

یکی از بزرگترین موانعی که تلاش‌ھای افراد سیگاری را برای ترک سیگار با شکست مواجه می‌کند، نیاز مبرم به انرژی و احساس استرس است. موز، سرشار از ویتامین‌ھای ضروری و مواد معدنی است و انرژی شما را تقویت نموده و استرس ناشی از نیاز به نیکوتین را کاھش می‌دھد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1103626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =