چگونه وام طلا بگیریم؟

برخی از بانک ها و موسسات مالی و اعتباری در ازای وثیقه گرفتن طلا، به متقاضیان وام می دهند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز؛ طلا یک سرمایه جهانی است ک  پشتوانه مهمی در زندگی محسوب میشود. این فلز گرانبها از گذشته مورد توجه مردم بوده و نوعی کالای سرمایه ای محسوب میشود با در نظر گرفتن ارزش این فلز، برخی بانکها از روشی برای استفاده از آن به عنوان وثیقه برای ارائه وام استفاده میکنند. برخی بانک ها و موسسات مالی و اعتباری در ازای وثیقه گرفتن طلا، به متقاضیان وام می دهند. گرو گذاشتن طلا در بانک و دریافت وام در سالهای گذشته فقط از طریق بانک کارگشایی قابل دریافت بود، اما حالا بعضی از بانکها و موسسه های مالی و اعتباری در ازای دریافت طلا، وام می دهند. 
براساس آخرین بخشنامه نظارتی بانک‌مرکزی که آبان ماه ۹۹ ابلاغ شده اجاره ماهانه صندوق‌ امانات بانک‌ها برای هر سانتی متر مکعب ۱۲ تومان و مبلغ ودیعه نیز نهایتا هشت برابر مبلغ کل اجاره‌بها تعیین شده است. اما شواهد نشان می‌دهد شبکه بانکی آنقدرها هم به این بخشنامه‌ها مقید نیست.

دریافت این وام چه شرایطی دارد؟


وام طلا به ضامن و یا هر گونه چک و سفته نیاز ندارد و فقط با سپرده گذاری طلا در بانک می توان اقدام به دریافت آن کرد. بسیاری از افراد در مورد گرفتن انواع وام از بانک ها فقط به دلیل نداشتن ضامن مایوس می شوند. وام طلا نیازی به ارائه ضامن ندارد و طلای سپرده گذاری شده در بانک خود ضامنی برای دریافت وام است .
 وام فقط به طلاهای زینتی تعلق می گیرد
بانک کارگشایی یا سایر موسسات ارائه دهنده این وام، سکه طلا را به عنوان وثیقه برای دریافت وام طلا قبول نمی کنند و فقط در ازای طلاهای زینتی به متقاضیان وام می دهند.
شرایط برای بازپرداخت اقساط متفاوت است هر بانک یا موسسه مالی شرایطی برای بازپرداخت اقساط آن دارند. ممکن است این شرایط شامل بازپرداخت راس مدت و یکجای اقساط پس از گذشت حداکثر یک سال باشد که در این صورت در موعد مقرر پس از تسویه می توان تمام طلاها را از گرو بانک خارج کرد و یا بازپرداخت به صورت اقساط ماهیانه انجام شود. به گزارش جهان نیوز،در برخی از بانک ها به میزانی که از اقساط وام خود پرداخت می کنید می توانید طلاهای خود را پس بگیرید. به عنوان مثال در صورت تسویه ۲۵ درصد از وام دریافت شده خود می توانید یک چهارم طلاهای به گرو گذاشته تان را از بانک تحویل بگیرید.
برای دریافت وام فوری با سپرده طلا اصل و  کپی کارت ملی متقاضی  همراه داشتن طلای جهت اخذ وام ضروری است. از طرفی نوع طلا قابل پذیرش جهت دریافت وام طلای ضمانتی، می تواند شامل انواع مصنوعات طلا، جواهرات، و انواع سکه های بانکی و غیر بانکی طلا باشد.
پایان پیام/

کد خبر: 1103632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =